Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Търговище, общ. Търговище, гр. Търговище, ул. Стефан Караджа 2, п.к. 7700
Код за междуселищно избиране: 0601
Телефон за връзка: (0601)61332
Адрес на електронна поща: oblast@tg.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 09:00 до 17:30, Работно време без прекъсване на работата на гишето за административно обслужване.
Изисквания, процедури, инструкцииЗаявяване на услугата
- Със заявление в звеното за административно обслужване;
- Със заявление по пощата/лицензиран пощенски оператор;
- Устно, в звеното за административно обслужване.
По електронен път:
- Със заявление, подписано с КЕП, по електронна поща;
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване.
Идентификация на заявителя: Проверка дали лицето е правоимащо.
Необходими документи (комплектация):
1. Документи, легитимиращи заявителя като заинтересовано лице по смисъла на чл. 124а, ал.5 от ЗУТ: (приложимото)
- Нотариален акт за собственост;
- Разрешение за строеж;
- Договор за концесия;
- Други документи, които са предвидени в специален/и закон/и.
2. Съгласувано задание по чл. 125, ал. 6 и ал. 7 от ЗУТ, което да обосновава необходимостта от изработването на плана в съответствие с чл. 124а, ал. 7 от ЗУТ: (приложимото)
- Документ, че заданието е съгласувано с Министерство на околната среда и водите или в съответната регионална инспекция по околната среда и водите (за устройствени планове, които обхващат защитени територии за опазване на околната среда и водите);
- Документ, че заданието е съгласувано с Министерството на културата (за устройствени планове, които обхващат защитени територии за опазване на културното наследство);
- Опорен план.
Пояснения: Изработването на проект за подробен устройствен план се допуска със заповед на областния управител, с която се одобрява заданието за проектиране.
Проверка за редовност на искането
Експерт от дирекция АКРРДС извършва проверка за редовност и пълнота на представените документи и обстоятелствата, удостоверени с тях. При редовни документи и комплектувана пълна преписка се преминава към следващия етап. При установени недостатъци във внесената документация заявителят се уведомява да ги отстрани. Срокът за предоставяне на административната услуга започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите. Съгласуването на заданието за проектиране с експлоатационните дружества се извършва служебно по реда на чл. 128а, ал. 2 от ЗУТ.
Създаване на резултат
Експерт от дирекция АКРРДС изготвя заповед за разрешаване изработването на проект за ПУП и подготвя заданието за одобряване като го подпечатва с „Одобрявам”. Заповедта и заданието се представят на областния управител за подпис. Заповедта се изпраща на съответните общини за разгласяване по реда на чл. 124б, ал. 2 от ЗУТ. Заповедта се публикува на официалната интернет страница на администрацията в публичен „Регистър на издадени актове за изработване и одобряване на устройствени планове и техни изменения“. Отказ за разрешаване изработването на ПУП по чл. 124а, ал. 5 от ЗУТ се дава с мотивирана заповед на областния управител, която се съобщава по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Предоставяне на резултата от изпълнението на услугата
Резултатът от изпълнението на услугата – заповед за разрешаване изработването на проект за ПУП, се предоставя на заявителя с придружително писмо. Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
- Лично от звеното за административно обслужване;
- Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа.
Преписката се архивира.
Закон за устройство на територията