Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно Обслужване, Бюджет и Финанси"
Адрес: обл. Стара Загора, общ. Мъглиж, гр. Мъглиж, гр. Мъглиж, Площад "3 март" 32, п.к. 6180
Код за междуселищно избиране: 04321
Телефон за връзка: (04321)21-02, 33-01
Факс: (04321)22-55
Адрес на електронна поща: aobf@maglizh.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, обедна почивка от 12,30 ч. до 13,00 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Необходими документи1. искане по образец
2. документ за самоличност (за справка)
3. нотариално заверено пълномощно – в случаите на упълномощаване
4. документ удостоверяващ промяната /съдебно решение или административен акт/
Подаване на исканеАктовете за гражданско състояние на лицата са: акт за раждане, акт за сключване на граждански брак и акт за смърт, те са съставени по установен в Закона за гражданската регистрация ред, имат доказателствена сила за отразените в тях данни до доказване на тяхната неистинност. Промяна в данните за гражданско състояние на лицата в съставени актове за гражданско състояние се извършва по съдебен или административен ред.
Всяка промяна в данните по гражданското състояние, вписани в съставения вече акт, се отбелязва в този акт на определено за целта място, и се извършва от длъжностното лице по гражданското състояние на територията на Община Мъглиж, въз основа на съдебно решение или административен акт за промяна. Промяната на данните в актовете за гражданско състояние на лицата се извършва само в акта на титуляря.
По административен ред въз основа на официални документи може да се извършва промяна и вписване само на данни, които по същество няма да променят смисъла на съставения вече акт. Технически грешки и неточности в изписването на името се отстраняват по искане на заинтересуваните лица. По административен ред по молба на заинтересуваните лица може да се отрази и промяната в имената им, настъпила по силата на нормативен акт. Към молбата се представят документи - съдебно решение или административен акт за промяна.
По административен ред не могат да се променят името на титуляря, с изключение на изрично предвидените в чл. 19а от ЗГР случаи, датата на раждане, брак или смърт и полът.
Производството по вписване на промяна в акт за гражданско състояние започва с подаване на искане по образец с приложени към него документи лично от лицето, за което се отнася или чрез изрично упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице.
След приемане на искането, длъжностното лице извършва проверка на представените документи, в съответните регистри и в Национална база данни "Население".
Отбелязване, допълнение или поправка на акт за гражданско състояниеВъз основа на приетите документи, длъжностното лице по гражданско състояние извършва отбелязвания, допълнения и поправки на актовете за гражданско състояние.