Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно Обслужване, Бюджет и Финанси"
Адрес: обл. Стара Загора, общ. Мъглиж, гр. Мъглиж, гр. Мъглиж, Площад "3 март" 32, п.к. 6180
Код за междуселищно избиране: 04321
Телефон за връзка: (04321)21-02, 33-01
Факс: (04321)22-55
Адрес на електронна поща: aobf@maglizh.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, обедна почивка от 12,30 ч. до 13,00 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Необходими документи1. документ за самоличност (за справка)
2. нотариално заверено пълномощно – в случаите на упълномощаване
3. препис или извлечение от акт за гражданско състояние на български граждани, съставен в чужбина представен в оригинал, оформен съгласно изискванията на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа.
4. документ за идентичност на имената – при необходимост
Подаване на исканеСъбитията по гражданско състояние, настъпили в чужбина за лица, които към момента на събитието са български граждани, се регистрират въз основа на препис или извлечение от съставения от чуждестранен местен орган или от български дипломатически или консулски представител акт за гражданско състояние. За регистриране на събитията по гражданско състояние, настъпили в чужбина, се съставят актове за гражданско състояние в административния център на общината.
Чуждестранните актове за гражданско състояние (акт за раждане, акт за сключен граждански брак и/или акт за смърт ) се представят в оригинал, оформени съгласно изискванията на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа, като се съобрази и обстоятелството дали държавата, от която произхождат тези документи, е страна по Хагската конвенция от 1961 относно легализацията на чуждестранни публични актове или е страна по договори за правна помощ с Република България; те могат да бъдат и нотариално заверено копие на оригинала на издадения препис или извлечение от акт за гражданско състояние, направено след легализацията на документите. Нотариалната заверка може да бъде направена от нотариус или от български дипломатически или консулски представител в съответната държава.
Актът за раждане на български гражданин, роден в чужбина, се съставя в Община Мъглиж, в следните случаи:
- когато постоянният адрес на майката е на територията на Община Мъглиж, в случай че и двамата родители са български граждани.
- когато постоянният адрес на единия родител е на територията на Община Мъглиж, в случай че другият родител не е български гражданин.
Ако в преписа или извлечението родител е вписан с име, което съществено се различава от името, с което е вписан в регистъра на населението, за съставянето на акта за раждане се представя документ, от който да е видно, че имената са на едно и също лице. При съставянето на акта за раждане името на този родител се вписва така, както е вписано в регистъра на населението.
Актът за граждански брак на български гражданин, сключен в чужбина, се съставя в Община Мъглиж, в следните случаи:
- когато постоянният адрес на съпруга (мъжа) е на територията на Община Мъглиж, в случай че и двамата съпрузи са български граждани.
- когато постоянният адрес на съпругата (жената) е на територията на Община Мъглиж, в случай че съпругът (мъжът) не е български гражданин.
Ако в преписа съпруг е вписан с име, което съществено се различава от името, с което е вписан в регистъра на населението, за съставянето на акта за сключен граждански брак се представя документ, от който да е видно, че имената са на едно и също лице. При съставянето на акта за сключен граждански брак името на този съпруг се вписва така, както е вписано в регистъра на населението. В случай че един от съпрузите е приел или е добавил към своето име фамилното име на съпруга си, за фамилно име след брака се вписва приетото или добавеното фамилно име на съпруга така, както е в регистъра на населението.
Актът за смърт на български гражданин, починал в чужбина, се съставя в Община Мъглиж, когато постоянният адрес на починалия е на територията на Община Мъглиж.
Ако в преписа или извлечението лицето е вписано с име, което съществено се различава от името, с което е вписано в регистъра на населението, за съставянето на акта за смърт се представя документ, от който да е видно, че имената са на едно и също лице. При съставянето на акта за смърт името на лицето се вписва така, както е вписано в регистъра на населението.
Производството по съставяне на актове за гражданско състояние на български граждани, които имат актове, съставени в чужбина започва с подаване на искане за регистриране на акт за раждане, акт за граждански брак или акт за смърт от чужбина по образец лично от лицето, за което се отнася, негов законен представител, законен наследник на починалото лице или чрез изрично упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице.
Съставяне на акт за гражданско състояниеСлед приемане на искането придружено с необходимите документи, длъжностното лице извършва проверка на представените от чужбина документи дали са оформени съгласно изискванията на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа и в съответните регистри, в компютърният им еквивалент - Локална база данни "Население", в Национална база данни "Население" след което пристъпва към съставяне на акта за гражданско състояние.