Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Видин, общ. Видин, гр. Видин, ул. "Цар Симеон Велики" № 76
Код за междуселищно избиране: 094
Телефон за връзка: (094)601695
Факс: (094)601697
Адрес на електронна поща: rzi-vidin@mh.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Без обедна почивка
Заявяване на услугатаПодаване на заявление по образец или устно заявяване в Звеното за административно обслужване в РЗИ.
Заявления и документи могат да се подават и по електронен път на адрес: office@rzi-vt.bg. Приемането на заявления и документи по електронен път се извършва при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и Закона за електронното управление.
Заявители - лица, представляващи лечебно заведение:
- лекари, регистрирали индивидуална практика за специализирана медицинска помощ;
- управители на лечебни заведения за извънболнична помощ (групови практики за специализирана медицинска помощ, МЦ, МДЦ, ДКЦ, медико-диагностични лаборатории).
Необходими документи:
- Заявление по образец (в зависимост от вида на лечебното заведение);
- Становище/становища от ръководителя/ръководителите на лечебните заведения за болнична помощ, в които работят посочените в заявлението лекари;
- Поименни седмични графици за работа за всеки от включените в заявлението лекари.
Вътрешен ход на процедуратаС резолюция на директора заявлението или протоколът за устно заявяване на услугата се насочва към Дирекция "Медицински дейности" (МД). Извършва се проверка на изискуемите документи. При наличие на несъответствия или непълноти, заявителят се уведомява писмено за необходимостта от допълване на преписката и се определя срок за отстраняването им. Срокът за издаване на становище за недостатъчност спира да тече от деня на уведомяването на заявителя.
Преценката за недостатъчност се прави от директора на регионалната здравна инспекция или от определена от него със заповед комисия в срок до 10 работни дни от заявяването на услугата.
Преценката за недостатъчност по ал. 1, т. 1 и ал. 2 от Закона за лечебните заведения се извършва в зависимост от потребностите от медицинска помощ съгласно Националната здравна карта.
Проект на становище за недостатъчност по чл. 81 от ЗЛЗ се изготвя от главен експерт в дирекция МД и се представя за съгласуване от директора на дирекцията. Становището или мотивираният отказ за издаването му се издава в два екземпляра – за заявителя и за РЗИ, след което се представя за подпис от директора на РЗИ. След подписване на становището, същото се подпечатва с печата на РЗИ.
В срок до 14 календарни дни от датата на заявяване на услугата, становището се предава в Звеното за административно обслужване (ЗАО) на РЗИ. Освен от ЗАО становището може да бъде получено и чрез лицензиран пощенски оператор на предварително посочен от заявителя точен адрес, като разходите за изпращането са за сметка на заявителя, или сканирано по електронен път.
Цялата служебна преписка се съхранява в Дирекция „Медицински дейности”.
Отказ за издаване на становище за недостатъчностПри липса на недостатъчност или непълнота на изискуемите документи и неотстраняването й в указания срок, директорът на РЗИ прави мотивиран отказ за издаване на становище за недостатъчност, като уведомява писмено заявителя за това.
Отказът подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Закон за лечебните заведения
Закон за здравното осигуряване
Не се заплаща за услугатаНе се заплаща за услугата.