Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно Обслужване, Бюджет и Финанси"
Адрес: обл. Стара Загора, общ. Мъглиж, гр. Мъглиж, гр. Мъглиж, Площад "3 март" 32, п.к. 6180
Код за междуселищно избиране: 04321
Телефон за връзка: (04321)21-02, 33-01
Факс: (04321)22-55
Адрес на електронна поща: aobf@maglizh.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, обедна почивка от 12,30 ч. до 13,00 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Необходими документи1. искане за издаване на удостоверение въз основа на регистъра на населението по образец
2. документ за самоличност (за справка)
3. нотариално заверено пълномощно – в случаите на упълномощаване
4. писмено съгласие в свободен текст от чуждия гражданин /декларация/
5. официален документ от чуждите власти от който да са видни името, датата на раждане, полът и семейното положение на чуждия гражданин, оформен съгласно изискванията на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа, като се съобрази и обстоятелството дали държавата, от която произхождат тези документи, е страна по Хагската конвенция от 1961 относно легализацията на чуждестранни публични актове или е страна по договори за правна помощ с Република България.
Подаване на исканеКогато български гражданин желае да сключи брак в чужбина пред компетентен местен орган, се издава Удостоверение за сключване на брак от български гражданин в чужбина по образец съгласно приложение № 11 от Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението.
Удостоверението се издава, когато желаещите да встъпят в брак са двама български граждани или поне единият от тях. Когато едно от лицата, желаещи да сключат брак, е чужд гражданин, е необходимо и неговото писмено съгласие, в свободен текст, за вписване на личните му данни в утвърдения образец. Длъжностното лице извършва проверка в регистъра на населението относно липсата на пречки за сключването на брака съгласно Семейния кодекс.
Когато български гражданин ще сключва брак в чужбина с чужд гражданин, който не е вписан в регистъра на населението, към заявлението се прилага официален документ, от който да са видни името, датата на раждане, полът и семейното положение на чуждия гражданин. В удостоверението данните за чуждия гражданин се вписват така, както са вписани в превода на представения официален документ, а полето за ЕГН не се попълва.
Производството по издаване на удостоверение за сключване на брак от български гражданин в чужбина започва с подаване на искане за издаване на удостоверение въз основа на регистъра на населението по образец лично от лицето, за което се отнася или чрез изрично упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице с приложени документи при необходимост.
Издаване на удостоверениеСлед приемане на искането, длъжностното лице извършва проверка в съответните регистри, компютърният им еквивалент - Локална база данни "Население", в Национална база данни "Население", разглежда представените за чуждия гражданин документи и изготвя удостоверението.
Издава се въз основа на регистъра на населението, или по реда на Закона за електронния документ и електронния подпис и Закона за електронното управление.
Изготвеното удостоверение се предоставя на заявителя.
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 15 лв.
За бърза услуга 30 лв.
За експресна услуга 37 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път