Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно Обслужване, Бюджет и Финанси"
Адрес: обл. Стара Загора, общ. Мъглиж, гр. Мъглиж, гр. Мъглиж, Площад "3 март" 32, п.к. 6180
Код за междуселищно избиране: 04321
Телефон за връзка: (04321)21-02, 33-01
Факс: (04321)22-55
Адрес на електронна поща: aobf@maglizh.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, обедна почивка от 12,30 ч. до 13,00 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Необходими документи1. искане за издаване на удостоверение за наследници (по образец)
2. документ за самоличност (за справка)
3. нотариално заверено пълномощно – в случаите на упълномощаване
Искане за издаване на Удостоверение за наследници
За удостоверяване на наследниците по закон на починало лице се издава Удостоверение за наследници по образец съгласно приложение № 3 от Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението.
Удостоверение за наследници се издава само за лица, които към датата на смъртта си са подлежали на вписване в регистъра на населението и за които има съставен акт за смърт.
Удостоверения за наследници се издават от общината, от района или от кметството по последен постоянен адрес на починалото лице.
Производството по издаване на Удостоверение за наследници започва с подаване на искане по образец съгласно приложение № 2 от Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението, в което заявителят вписва известните му данни за наследодателя и неговите наследници.
За определяне на наследниците по закон длъжностното лице прави пълна проверка в регистъра на населението, а когато е необходимо, и в регистрите на актовете за гражданско състояние.
Когато някой от починалите наследници е имал последен постоянен адрес в друга община и длъжностното лице, което трябва да издаде удостоверението, не разполага с данни за неговите наследници, изисква служебно същите от съответната общинска администрация. Удостоверенията за починалите наследници, издадени от други общински администрации, могат да се представят и от заявителя. При необходимост на последния се издава удостоверение по чл. 42 от Административнопроцесуалния кодекс.
Заявители на услугата могат да бъдат законните наследници, техни законни представители или изрично упълномощени от тях с нотариално заверено пълномощно лица.
Издаване на Удостоверение за наследнициСлед приемане на искането длъжностното лице извършва проверка в регистъра на населението, в регистрите за гражданско състояние и в Национална база данни "Население" и изготвя удостоверението.
Изготвеното удостоверение се предоставя на заявителя.
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 6 лв.
За бърза услуга 12 лв.
За експресна услуга 15 лв.
За всяка следваща страница се прибавя по 2 лв. такса.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път