Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно информационно обслужване и Финансово-стопанска дейност"
Адрес: обл. Монтана, общ. Брусарци, гр. Брусарци, ул. "Георги Димитров" № 85, п.к. 3680
Код за междуселищно избиране: 09783
Телефон за връзка: (09783)22-11
Адрес на електронна поща: fsd@brusartsi.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, Обедна почивка 12:00 часа до 13:00 часа
Заявяване на услугатаНеобходими документи:
1. Заявление по образец;
2. Препис от акта за гражданско състояние съставен в чужбина, представен от лицето или от нотариално упълномощен негов представител - преведен и легализиран;
3. Документ за самоличност;
4. Нотариално заверено пълномощно (в случаите на искане от друго лице);
5. Удостоверителни документи за различие в имената, семеен регистър при наличие на друго гражданство.
Съставят се:
А) раждане - в общината по постоянния адрес на майката, а ако тя не е български гражданин - в общината по постоянния адрес на бащата
Б) граждански брак - в общината по постоянния адрес на съпруга, а ако той не е български гражданин - в общината по постоянния адрес на съпругата
В) смърт - в общината по постоянния адрес на починалия.
Заявлението и приложените към него документи се подават в общината в Центъра за услуги и информация на граждани на гише № 1 и гише № 2. Служителят по гражданско състояние, проверява, приема и регистрира заявлението в електронната система за документооборот и извършва необходимите справки в регистрите за раждане, граждански брак или смърт и в регистъра за населението.
Изпълнение на услугатаПри съставяне на акт за раждане попълва служебно заявка за ЕГН с приложено копие от документите за раждане и оформя преписка която служебно изпраща в компетентната институция ТЗ "ГРАО".
ТЗ " ГРАО" след сверка в каталозите издава исканото удостоверение за ЕГН и го връща обратно на длъжностното лице по гражданско състояние в общината, където длъжностното лице съставя акт за раждане. Акта за граждански брак и акта за смърт се съставят от длъжностното лице след проверка на данните вписани в представените документи.
На основание на съставените актове се издават удостоверения в оригинал, които се връчват на заявителя.
Закон за гражданската регистрация