Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Велико Търново, гр. Велико Търново, ул. Никола Габровски 23, п.к. 5000
Код за междуселищно избиране: 062
Телефон за връзка: (062)62 01 61, 614 333
Факс: (062)614 370
Адрес на електронна поща: office@rzi-vt.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Обедна почивка 12:30 до 13:00 - не включва ЦАО
Заявяване на услугатаЗаявител
Директорът на Районна здравноосигурителна каса – Велико Търново
Необходими документи:
- становища от ръководителите на съответните лечебни заведения за болнична помощ, където работят по трудов договор посочените в искането лекари специалисти;
- седмични графици за работа в лечебното заведения за извънболнична специализирана помощ за всеки от посочените в искането лекари;
- справка на РЗОК за броя сключени към момента договори с лекари-специалисти по специалностите, посочени в искането, както и определената в договорите с тях седмична натовареност (часове).
Вътрешен ход на процедуратаУслугата се заявява по описаните по-долу начини на заявяване на услугятя.
Искането за удостоверение на директора на РЗОК с приложените към него документи се регистрира под съответния за услугата номер в системата за управление на документооборота и работния поток Eventis R7. Резолира се за дирекция „Медицински дейности“ (МД).
Искането се резолира за изпълнение от директора на дирекция МД до главен експерт от дирекция МД, който в срок от 3 работни дни от завеждането на писмото от РЗОК дава мотивирано становище в зависимост от потребностите от медицинска помощ съгласно предписанието на чл. 81, ал. 3 от Закона за лечебните заведения - преценката за недостатъчност по ал. 1, т. 1 и ал. 2 от ЗЛЗ се извършва в зависимост от потребностите от медицинска помощ съгласно Националната здравна карта по актуална методология в указания на МЗ.
След одобрение от директора на регионалната здравна инспекция или от определена от него със заповед комисия, в срок до 10 работни дни от заявяването на услугата, удостоверението или мотивираният отказ се изготвя за съгласуване с директора на дирекция “Медицински дейности”, след което се представя за подпис от директора на РЗИ и се регистрира в Eventis R7.
Цялата служебна преписка се съхранява в дирекция „Медицински дейности”.
Отказ за издаване на удостоверение за недостатъчностАко в приложените към искането на директора на РЗОК документи се констатира неспазване на изискванията на чл. 43 от Закона за лечебните заведения, а именно, че регистрираните лица са длъжни да уведомяват Изпълнителна агенция „Медицински надзор“ за всички промени по извършената регистрация на лечебното заведение и на лечебната дейност по чл. 2а в 7-дневен срок от настъпването им по реда на чл. 40, директорът на РЗИ прави мотивиран отказ за издаване на удостоверение за недостатъчност, като уведомява писмено РЗОК.
Отказ се прави и в случай, когато не може да се констатира обективно недостатъчност от лекари-специалисти от дадена специалност въз основа на посочените числа в Националната здравна карта.
Отказът подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Начини на заявяване на услугатаДиректорът на Районната здравноосигурителна каса (РЗОК) изисква служебно, по предпочитан от него начин, от директора на Регионална здравна инспекция извършването на преценка за недостатъчност.
Възможностите за подаване на искането, с приложените документи са както следва:
1. на място в Центъра за административно обслужване;
2. чрез лицензиран пощенски оператор;
3. по електронна поща на адрес office@rzi-vt.bg или rzi-vt@rzi-vt.bg;
4. чрез средата за електронен обмен на документи (междуведомствения обмен);
5. чрез Системата за сигурно електронно връчване.
В случаите по 3, 4 и 5, при които искането се изпраща по електронен път, то следва да е подписано с усъвършенстван електронен подпис, усъвършенстван електронен подпис, основан на квалифицирано удостоверение за електронни подписи, или квалифициран електронен подпис съгласно изискванията на Регламент (ЕС) № 910/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 23 юли 2014 г. относно електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни трансакции на вътрешния пазар и за отмяна на Директива 1999/93/ЕО (ОВ, L 257/73 от 28 август 2014 г.) и на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и Закона за електронното управление. Сканираните, приложени към него документи следва да отговарят на следните изисквания:
• Документите да са изготвени във формат текст (*.doc, *.docx, *.zip, *.rar), електронна таблица (*.xls, *.xlsx), Portable Document Format (*.pdf), изображение (*.jpg, *.png) и Microsoft Outlook Express (*.eml);
• Документите да са написани на кирилица и да съдържат прав (некриптиран) текст;
• Документите да не съдържат препратки към други електронни адреси;
• Сканираните документи трябва да са черно-бели изображения с разделителна способност 300 dpi (точки на инч);
• Файлът, съдържащ документа(ите), да не е заразен с вируси;
• Общият обем на искането и файловете да не надхвърля 20 МБ.
Начини на получаване на резултата от услугата В искането си директорът на РЗОК може да уточни предпочитаният от него начин за получаване по електронен път, като възможността за изпращане на хартиен носител се изключва предвид задължението за всички администрации да обменят документи помежду си единствено по електронен път е в сила от 1 ноември 2018 година. В случай, че начинът на получаване не е уточнен, становището ще бъде изпратено чрез средата за електронен обмен на документи.
Закон за лечебните заведения
Закон за здравното осигуряване