Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно, информационно и техническо обслужване"/Център за административно обслужване
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, бул."Бели Лом" №37А, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)661 200 - на цената на един градски разговор
Адрес на електронна поща: obshtina@razgrad.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 18:00, Центърът за административно обслужване е с непрекъснато работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Средства за идентификация и ниво на осигуреностНиво на осигуреност - високо;
средство за идентификация - КЕП;
Заявяване на услугаЗаинтересованото лице подава заявление адресирано до общинския съвет, което включва мотивите за отпускане на персоналната пенсия, данни за самоличността на лицето и за гражданското му състояние. Към заявлението лицето прилага необходимите документи.
Необходими документи:Предложението за отпускане на персонални пенсии се изготвя въз основа на:
- ЗАЯВЛЕНИЕ от лицето или законния представител, адресирано до общинския съвет, което включва мотивите за отпускане на персоналната пенсия, данни за самоличността на лицето и за гражданското му състояние;
- разпореждане на длъжностното лице от териториалното поделение на НОИ, с което се отказва отпускането на пенсия; когато няма постановено такова разпореждане, лицето представя документи, установяващи липса на основание за отпускане на друг вид пенсия, или декларация, че няма достатъчно положен осигурителен стаж.
Предоставяне на услугаСлед разглеждане на заявлението и приложените документи Общински съвет се произнася със свое решение, за внасяне или за отказ от внасяне на предложение в Министерския съвет.
Персоналните пенсии се отпускат с решение на Министерския съвет по предложение на министъра на труда и социалната политика съгласувано с министъра на финансите.
Наредба за пенсиите и осигурителния стаж