Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Гражданска регистрация и административно обслужване"
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, бул."Бели лом" №37А, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)084 618 174
Адрес на електронна поща: graon3@razgrad.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 18:00, Непрекъснато работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Административно, информационно и техническо обслужване"/Център за административно обслужване
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, бул."Бели Лом" №37А, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)661 200 - на цената на един градски разговор
Адрес на електронна поща: obshtina@razgrad.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 18:00, Центърът за административно обслужване е с непрекъснато работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Средства за идентификация и ниво на осигуреностНиво на осигуреност - високо;
средство за идентификация - КЕП;
Заявяване на услугаЗаявлението за признаване на решението/акта до кмета на общината, се подава лично от лицето или от изрично нотариално упълномощено лице.
I. За решения и актове на чуждестранните съдилища и други органи постановени в страни извън ЕС към заявлението се прилагат (съгласно чл.119, ал.2 и 3 от КМЧП):
Препис от съдебното решение или акта, заверен от чуждестранният орган, който го е издал.
Удостоверение, че решението е влязло в сила, че страните са редовно призовани и на ответната страна е връчен препис от исковата молба (когато липсва в документа по т.1).
Декларация с нотариална заверка на подписа на титуляра, че са спазени условията на чл.117, т.3 и т.4 от КМЧП, а именно, че между същите страни, на същото основание и за същото искане няма влязло в сила решение на български съд или висящ процес, образуван преди чуждестранното дело, по което е постановено решение, чието изпълнение се иска.
За лицата, които имат и друго гражданство освен българско, се представят при необходимост допълнително следните документи:
- удостоверение за идентичност на имена, между имената по българския и по чуждестранния документ за самоличност
- препис-извлечение от регистъра на населението на населеното място, в което е вписано лицето в чужбина.
II. За решения и актове на чуждестранните съдилища и други органи постановени в страни членки на ЕС към заявлението се прилагат:
Документ за самоличност на заявителя (представя се само за удостоверяване на самоличността);
Документите, изброени в чл. 37 от Регламент № 2201/2003, а именно:
- препис от съдебното решение или съответния акт, във форма съгласно Регламент (ЕС) 2016/1191;
- удостоверение чрез стандартния формуляр по чл. 39 от Регламент (ЕО) № 2201/2003;
- декларация с нотариална заверка на подписа на титуляра, с която декларира, че са спазени условията, посочени в чл. 22 от Регламент № 2201/2003.
3. Документите, изброени в чл. 35 от Регламент № 2019/1111, а именно:
- препис от съдебното решение или съответния акт, във форма съгласно Регламент (ЕС) 2016/1191;
- удостоверение чрез стандартния формуляр по чл. 36, параграф 1, буква а от Регламент (ЕС) 2019/1111;
- декларация с нотариална заверка на подписа на титуляра, с която декларира, че са спазени условията, посочени в чл. 38 от Регламент № 2019/1111.
В случаите на отказ за признаване на чуждестранното решение процедурата следва да се извърши по съдебен ред.
Неоходими документи1. заявление по образец
2. документ за самоличност (за справка);
3. нотариално заверено пълномощно – в случаите на упълномощаване;
4. препис от съдебното решение или съответния акт, заверен по надлежния ред от чуждестранния орган, който го е издал, а за държави членки на ЕС – съгласно Регламент (ЕС) 2016/1191;
5. удостоверение от съответния съд, че решението е влязло в сила - при необходимост;
6. декларация с нотариална заверка на подписа на титуляра по образец;
7. документ за идентичност на имената – при необходимост.
Начини на получаване на резултата от услугатаЛично или чрез упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице в Центъра за административно обслужване
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
По електронен път на електронна поща
Чрез системата за сигурно електронно връчване
Административнопроцесуален кодекс