Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел Звено за административно обслужване
Адрес: обл. Смолян, общ. Смолян, гр. Смолян, гр. Смолян, бул. "България" № 14, п.к. 4700
Код за междуселищно избиране: 0301
Телефон за връзка: 60194
Факс: (0301)62333
Адрес на електронна поща: governor@region-smolyan.org
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Обедна почивка в рамките на 30 мин. от 12.00 часа до 12.30 часа.
Петдневна работна седмица.
Заявление на услугатаУслугата се заявява чрез писмено заявление на гише административно обслужване с окмплектовани изискуеми документи за извършване на услугата.
Документ правен статут
Документи, удостоверяващи правния статут на ведомството/ нормативен, поднормативен или административен актза създаването му/
Заявление за въвеждане в експлоатация
Необходими документи1. Документ за собственост или документ за учредено право на строеж в чужд имот, или документ за право да се строи в чужд имот по силата на специален закон;
2. Окончателен доклад на лицето, упражняващо строителен надзор;
3. Разрешение за строеж (акт за узаконяване) – прилага се служебно;
4. Протокол за определяне на строителна линия и ниво с резултатите от проверки на достигнатите контролирани нива – прилага се служебно;
5. Акт образец № 14 за приемане на конструкцията, когато се изисква;
6. Констативен акт по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа, образец № 15 от Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството;
7. Информация за идентификатор на обекта на кадастъра, подлежащ на въвеждане в експлоатация; за строежите по чл. 32, ал. 1, т. 1, букви "б" и "ж" от Закона за кадастъра и имотния регистър, които създават зони на ограничения, се прилага удостоверение от Агенцията по геодезия, картография и кадастър, че са нанесени в специализираните карти и регистри по чл. 32 от Закона за кадастъра и имотния регистър;
8. Договори с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура, когато такива са необходими;
9. Технически паспорт, а когато строежът е новоизградена сграда – и сертификат за енергийни характеристики на нова сграда, издаден по реда на наредбата по чл. 48 от Закона за енергийната ефективност;
10. Актове по специални закони, които са необходимо условие за въвеждане в експлоатация;
11. Пълномощно (в случай че заявлението се подава от пълномощник);
12. Документ за платена такса, освен ако плащането е извършено по електронен път.
Забележка: Окончателен доклад не се представя за обектите по чл. 14, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите, с изключение на случаите, когато по желание на възложителя е сключен договор с лице, упражняващо строителен надзор, както и за строежите от пета категория, за които е издадено разрешение за строеж до влизане в сила на Закона за изменение и допълнение на Закона за устройство на територията (ДВ, бр. 25 от 2019 г.).
ПоясненияУдостоверението се издава след проверка на комплектуваността на документите и регистриране въвеждането на строежа в експлоатация. Мотивиран писмен отказ за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация се прави при установено наличие на някое от обстоятелствата по чл. 178, ал. 3 от ЗУТ, както и когато не е упражняван строителен надзор или е упражняван от нелицензирано или нерегистрирано за това лице за строежите от четвърта категория и не е упражнявано техническо ръководство за строежите от пета категория.
Проверка за редовност на исканетоЕксперт от дирекция АКРРДС извършва проверка за редовност и пълнота на представените документи и обстоятелствата, удостоверени с тях. При редовни документи и комплектувана пълна преписка се преминава към следващия етап. При установени недостатъци във внесената документация заявителят се уведомява да ги отстрани. Срокът за предоставяне на административната услуга започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите. По преценка може да се извърши проверка на място, за което се съставя констативен протокол, неразделна част от досието на строежа.
Създаване на резултатЕксперт от дирекция АКРРДС изготвя удостоверение за въвеждане в експлоатация по образец - Приложение № 2 към чл. 19а, ал. 1 от Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти. Удостоверението се представя на областния управител за подпис, след което се регистрира във вътрешен регистър УВЕ Удостоверения за въвеждане в експлоатация. Удостоверението се публикува на официалната интернет страница на администрацията в публичен „Регистър на издадените удостоверения за въвеждане в експлоатация“. Екземпляр от удостоверението се съхранява безсрочно в архива по ЗУТ на Областна администрация Смолян. Копие от удостоверението се изпраща до съответните общини за съхранение в архива. Отказът за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация е писмен и мотивиран, съобщава се чрез отправяне на писмено съобщение до заинтересуваните лица.
Предоставяне на резултата от изпълнението на услугатаРезултатът от изпълнението на услугата – удостоверение за въвеждане в експлоатация, се предоставя на заявителя с придружително писмо. Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата
Закон за устройство на територията
За услугата се заплаща таксаВ зависимост от обекта - съгласночл. 31в и чл. 31г. от Тарифа № 14 на таксите, които се събират от МРРБ и от областните управители.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път