ЗАЯВЯВАНЕ НА УСЛУГАТА
Заявление по образец се подава:
· От заявителя или от упълномощено лице в Центъра за административно обслужване - деловодство.
· Устно в Центъра за административно обслужване - деловодство.
· Чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление” на адрес:
https://egov.bg/wps/portal/egov/services/civil-status/corrections-and-endorsements/878a7282-7f05-49b3-a6c8-7bfb67ea13f0
Ниво на осигуреност - високо
Средство за идентификация - КЕП
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ
1. Искане за издаване на удостоверение въз основа на регистрите по гражданско състояние (по образец).
2. Документ за самоличност / Нотариално заверено пълномощно.
3. Когато едно от лицата, желаещи да сключат брак, е чужд гражданин - Писмено съгласие на чуждия гражданин, в свободен текст, за вписване на личните му данни в утвърдения образец.
4. Когато едно от лицата, желаещи да сключат брак, е чужд гражданин - Официален документ, в който са записани имената, дата на раждане, пол и семейно положение на чуждия гражданин
Документите, в зависимост от чуждата държава, от която произхождат, трябва да отговарят на изискванията на съответните двустранни международни договори или на Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранните публични актове и да бъдат снабдени с превод на български език.
ЗАПЛАЩАНЕ НА УСЛУГАТА
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:
За обикновена услуга 10 лв.
За бърза услуга 20 лв.
За експресна услуга 30 лв.
Услугата може да бъде заплатена по следните начини:
· На гише в брой в ЦАО – деловодство.
· По банков път с платежно нареждане.
При попълване на платежното нареждане е необходимо да се напише име на административната услуга и код за вид плащане.
Сметката на община Девин за заплащане по банков път е:
Банка: ТБ „ИНТЕРНЕШЪНЪЛ АСЕТ БАНК”, клон Смолян
IBAN: BG79IABG74918402562400
BIC: IABGBGSF
Код за вид плащане:
44 80 07 – Такса за административни услуги
· По електронен път - чрез единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление” на адрес:
https://egov.bg/wps/portal/egov/services/civil-status/corrections-and-endorsements/878a7282-7f05-49b3-a6c8-7bfb67ea13f0
ИЗПЪЛНЕНИЕ НА УСЛУГАТА
Регистриране на заявлението.
Проверка на приложените документи и на данните в регистъра на населението относно липсата на пречки за сключването на брака съгласно Семейния кодекс.
Изготвяне и подписване на удостоверението. В удостоверението данните за чуждия гражданин се вписват така, както са вписани в превода на представения официален документ, а полето за ЕГН не се попълва.
При установени пречки за сключване на брака удостоверение не се издава. Длъжностното лице изготвя мотивиран отказ, в който посочва установените пречки за сключване на брак.
Предоставяне на удостоверението/отказа на заявителя.
ПОЛУЧАВАНЕ НА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ
· Лично или чрез упълномощено лице в ЦАО – деловодство.
· Чрез лицензиран пощенски оператор, на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки, и съгласие документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
· На посочен от заявителя адрес на електронна поща.
· По електронен път в профила на заявителя в Системата за сигурно електронно връчване.