I. Заявяване на услугата
- По пощата на адрес: п.к. 4700 гр. Смолян, бул. " България" № 14;
- „На ръка” в Центъра за административно обслужване в ОА Смолян;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
- На електронна поща: governor@smolyanregion.egov.bg;
- чрез Портал на електронното управление:
Необходими документи:
1. Заявление по образец;
2. Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път;
3. Актуална скица на имота, когато за съответната територия няма влязла в сила кадастрална карта;
4. Удостоверение за идентичност на имота от съответната община по всички предходни планове
Таксата е на основание чл. 82а от Закона за държавната собственост, като плащането може да се извърши:
- по посочената банкова сметка: ИНТЕРНЕШЪНЪЛ АСЕТ БАНК” АД, клон Смолян
Банков код : IABG7491
BIC IABGBGSF
IBAN : BG59 IABG 7491 3101 2754 01
- на POS терминал с картово плащане в Центъра за административно обслужване;
- по електронен път
II. Процедура по предоставяне на услугата
Проверка за редовност на заявлението – проверка по същество за редовност и пълнота на приложените документи. При редовни документи и окомплектована пълна преписка, се преминава към следващия етап.
При нередовност на документите по преписката, заявителят се уведомява за тяхното отстраняване.
Срокът за предоставяне на услугата започва да тече от датата на отстраняването на нередовностите по преписката.
Когато в законово установения срок не се отстранят несъответствията, производството се прекратява.
Процедурата приключва с издаване на удостоверение.
Предоставянето на изготвеното удостоверение се осъществява по начин, изрично посочен от заявителя в заявлението за предоставяне на услугата.
Възможните начини за получаване на резултата от услугата са:
- на ръка в Центъра за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
- по електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване.
Изисквания
При електронно предоставяне на услугата:
Ниво на осигуреност – високо
Средство за идентификация - КЕП
Изпълнение
Изпълнението на услугата се извършва в зависимост от заявения вид на услугата:
Обикновена услуга – 7 работни дни;
Бърза услуга - 3 работни дни.
Контрол за конкретна преписка може да се осъществява от страна на потребителите на услуги – физически и юридически лица, посредством справка за движението на преписката им на място в ЦАО, на телефон 0301 60194 - Деловодство, на е-поща: governor@smolyanregion.egov.bg
Срокът започва да тече от окомплектоването на преписката.
Получаване на удостоверението
Получаване:
Възможните начини за получаване на резултата от услугата са:
- на ръка в Центъра за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
- по електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване.
Изисквания
При електронно предоставяне на услугата:
Ниво на осигуреност – високо
Средство за идентификация – КЕП