Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
							Дирекция "Административно информационно обслужване и Финансово-стопанска дейност"
Адрес: обл. Монтана, общ. Брусарци, гр. Брусарци, ул. "Георги Димитров" № 85, п.к. 3680
Код за междуселищно избиране: 09783
Телефон за връзка: (09783)22-11
Адрес на електронна поща: fsd@brusartsi.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от  08:00 до  17:00, Обедна почивка 12:00 часа до 13:00 часа
 						 
						
						Заявяване на услугатаНеобходими документи: 1. Искане за издаване на удостоверение въз основа на регистъра на населението; 
2. Официален документ, в който са записани имената, дата на раждане, пол и семейно положение на чуждия гражданин. Документите в зависимост от чуждата държава, от която произхождат, трябва да отговарят на изискванията на съответните двустранни международни договори или на Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранните публични актове и да бъдат снабдени с превод на български език.
3. Документ за самоличност;
4. Нотариално заверено пълномощно (в случаите на искане от друго лице). 
Удостоверението се издава при сключване на граждански брак от български гражданин в чужбина пред компетентен местен орган.Искането се приема в Центъра за услуги и информация на граждани /гише № 1 и гише № 2/ или в изнесен център за услуги и информация на гражданите в с. Василовци, с. Дондуково, с. Крива бара и с. Смирненски.Служителят от ЦУИГ проверява самоличността и приложените документи, приема и регистрира искането в електронната система за документооборот.Заявителят заплаща дължимата такса на гише " Каса".
 Изпълнение на услугатаСлужителят от ЦУИГ проверява самоличността и приложените документи, приема и регистрира искането в електронната система за документооборот.
Заявителят заплаща дължимата такса на гише " Каса".
Искането се насочва към служителя по гражданско състояние, където се извършва проверка на данните в регистъра на населението и приложените документи.
При установени пречки за сключване на брака удостоверение не се издава. 
Длъжностното лице изготвя мотивиран отказ, в който посочва установените пречки за сключване на брак.
След извършване на необходимите проверки се издава удостоверение и заявителят го получава.
Място за подаване и получаване на документа:  ЦУИГ или чрез лицензиран пощенски оператор, като цената се заплаща от заявителя при получаването
 
						 
						
					    	
																	
											
											Закон за гражданската регистрация											
										 
																				
											
											Закон за местните данъци и такси											
										 
																				
											
											Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението											
										 
																	 
					    
						
							За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 5.00 лв. / 2.56 €Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой