Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно и информационно обслужване"
Адрес: обл. Бургас, общ. Карнобат, гр. Карнобат, бул. "България" № 12, Център за административно обслужване, п.к. 8400
Код за междуселищно избиране: 0559
Телефон за връзка: 29163 - Деловодство ЦАО, стационарен телефон, на цената на един градски разговор, 29151 - ГРАО (ЦАО), стационарен телефон, на цената на един градски разговор
Факс: (0559)27165
Адрес на електронна поща: karnobat@mail.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, Обедна почивка на общинска администрация от 12:30 до 13:30 ч.
Работно време на Център за административно обслужване от 08:30 ч. до 17:30 ч., без прекъсване.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Характеристика на услугата:По реда на чл. 19а от закона за гражданска регистрация могат да възстановят или променят имената си български граждани, чийто имена или имената на техните родители са били принудително променени.
Заявлението се подава в Центъра за административно обслужване (ЦАО), с адрес: бул. „България“ №12, гише № 4 всеки работен ден от 8,30 до 17,30 ч. лично след нотариална заверка на подписа в заявлението от нотариус по месторождение на заявителя.
Заявлението за непълнолетни се подава от техните родители или настойници.
Служителят проверява самоличността, регистрира заявената услуга в електронната система за документооборот.
Извършва се обстоятелствена проверка в регистрите за гражданско състояние и регистъра за населението, съгласно Наредба №РД-02-20-9 от 21.05.2012 г. за функциониране на единната система за гражданска регистрация. Длъжностното лице по гражданско състояние се произнася с мотивирано решение след проверка на всички обстоятелства, свързани с условията и реда за възстановяване или промяна на името по административен ред. С решението се възстановява (променя) името на заявителя или се прави отказ за възстановяване или промяна на име.
Решението за възстановяване или промяна на име се връчва лично на заявителя в срок от 3 дни от вземането му. Същото подлежи на обжалване по реда на Административно- процесуалния кодекс
След влизане в сила на решението, възстановеното или променено име се отразява по реда на Наредбата.
Необходими документи:1. Заявление – нотариално заверено.
2. Документ за самоличност на лицето.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:а) ниво на предоставяне на услугата: Ниво II: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво I и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри;
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://www.karnobat-ob.bg/section-368-content.html
в) интернет адрес за служебно заявяване: неприложимо;
г) вид на услугата (първична или комплексна): първична;
д) ниво на осигуреност „високо“ – средство за идентификация КЕП;
Начини на получаване на резултата от услугата:Решението за възстановяване или промяна на име се връчва лично на заявителя в срок от 3 дни от вземането му.
Закон за гражданската регистрация
Наредба № РД-02-20-9 от 21.05.2012 г. за функциониране на Единната система за гражданска регистрация
Закон за местните данъци и такси