Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 2080 Съставяне на актове за гражданско състояние на български граждани, които имат актове, съставени в чужбина

      Съставяне на актове за гражданско състояние на български граждани, които имат актове, съставени в чужбина
  • На основание на:
    • Закон за гражданската регистрация - чл. 72, ал. 3, във връзка с; чл. 70, ал. 1
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Не
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • служител ГРАО
  • Срок за предоставяне:
    • от 1 до 7 дни (в зависимост от вида на документа)
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Кмет на община
  • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
    • Областен управител на област Бургас или Административен съд-Бургас
  • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
    • Индивидуалните административни актове, издадени от Кмета на общината, могат да  бъдат обжалвани по административен ред пред Областния управител на област Бургас или директно по съдебен ред пред Административен съд – Бургас, по реда на Административно-процесуалния кодекс в 14-дневен срок след съобщаването. В 3-дневен срок. Кметът на  общината е длъжен да окомплектова и изпрати до Административен съд Вашата жалба, цялата преписка, включително и оспорвания акт, като Ви уведоми за това.

  • Ограничения и условности:
    • Актовете за раждане на лица, родени в чужбина, се съставят в Общината по постоянен адрес на майката, ако тя не е българска гражданка - в Общината по постоянен адрес на бащата.   Актовете за граждански брак се съставят по постоянен адрес на съпруга, ако е български гражданин, а  ако той не е български гражданин - по постоянен адрес на съпругата.
         Актовете за смърт се съставят в Общината по постоянен адрес на починалото лице.
       Представените  документи, в зависимост от държавата, от която произхождат, трябва да отговарят на изискванията на Конвенцията за премахване на  изискванията за легализация на чуждестранни публични актове, съставена в Хага на 05.10.1961 г., по която Република България е страна или на двустранни международни договори, както и  на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и др. книжа. Изисква се те да бъдат преведени на български език, а подписът на преводача, заверен от нотариус или да бъдат преведени и заверени от консулските или дипломатическите представителства на Република България в чужбина. При представяне на многоезично извлечение от акт за гражданско състояние, съгласно Конвенцията за издаване на многоезични извлечения от актове за гражданско състояние, подписана на 8 септември 1976 г. във Виена, не се изисква печат „Апостил“. Превод се изисква, ако длъжностното лице прецени, че има нужда от такъв.

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно и информационно обслужване"
Адрес: обл. Бургас, общ. Карнобат, гр. Карнобат, бул. "България" № 12, Център за административно обслужване, п.к. 8400
Код за междуселищно избиране: 0559
Телефон за връзка: 29163 - Деловодство ЦАО, стационарен телефон, на цената на един градски разговор, 29151 - ГРАО (ЦАО), стационарен телефон, на цената на един градски разговор
Факс: (0559)27165
Адрес на електронна поща: karnobat@mail.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, Обедна почивка на общинска администрация от 12:30 до 13:30 ч. Работно време на Център за административно обслужване от 08:30 ч. до 17:30 ч., без прекъсване.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Изисквания, процедури, инструкции Образци Нормативна уредба Заплащане