Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 2110 Заверка на документи по гражданско състояние за чужбина

      Общините издават документи с данни от ЕСГРАОН на българските и чуждестранните граждани, както и на лицата без гражданство, за които се отнасят, а също така и на трети лица, когато тези данни са от значение за възникване, съществуване, изменение или прекратяване на техни законни права и интереси. Когато тези документи се представят в чужбина и се нуждаят от легализиране (заверка), те се заверяват от упълномощено за целта от кмета на общината лице.
  • На основание на:
    • Закон за гражданската регистрация - чл. 106, ал. 1, т. 1
    • Правилник за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа (Загл. изм. - ДВ, бр. 96 от 1982 г.) - чл. 3
    • Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 11
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Не
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • служител ГРАО, Секретар на Община или др лице с образец от подписа в МВнР
  • Срок за предоставяне:
    • веднага или според определения за документа срок
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Кмет на община
  • Ограничения и условности:
    • Когато искането за заверка на документ за гражданско състояние се прави едновременно с искането за издаване на документа по гражданско състояние, заявителят посочва ,че желае и заверка за чужбина в съответната графа. Двете услуги се изпълняват едновременно.

      Важно: заверка на документи за чужбина се прави, когато документът се нуждае от поставяне на печат „Апостил“, съгласно Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични актове / подписана в Хага на 5 октомври 1961 г./ по изискване на страната, в която ще се представя. Печат „Апостил“ се поставя във всяка Областна администрация в Република България.      

       

       

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно и информационно обслужване"
Адрес: обл. Бургас, общ. Карнобат, гр. Карнобат, бул. "България" № 12, Център за административно обслужване, п.к. 8400
Код за междуселищно избиране: 0559
Телефон за връзка: 29163 - Деловодство ЦАО, стационарен телефон, на цената на един градски разговор, 29151 - ГРАО (ЦАО), стационарен телефон, на цената на един градски разговор
Факс: (0559)27165
Адрес на електронна поща: karnobat@mail.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, Обедна почивка на общинска администрация от 12:30 до 13:30 ч. Работно време на Център за административно обслужване от 08:30 ч. до 17:30 ч., без прекъсване.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Изисквания, процедури, инструкции Образци Нормативна уредба Заплащане