Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 2110 Заверка на документи по гражданско състояние за чужбина

      Общините издават документи с данни от ЕСГРАОН на българските и чуждестранните граждани, както и на лицата без гражданство, за които се отнасят, а също така и на трети лица, когато тези данни са от значение за възникване, съществуване, изменение или прекратяване на техни законни права и интереси. Когато тези документи се представят в чужбина и се нуждаят от легализиране (заверка), те се заверяват от упълномощено за целта от кмета на общината лице.
  • На основание на:
    • Закон за гражданската регистрация - чл. 106, ал. 1, т. 1
    • Правилник за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа (Загл. изм. - ДВ, бр. 96 от 1982 г.) - чл. 3
    • Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 11
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Не
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • Кмет на община
  • Срок за предоставяне:
    • 5 дни, 3 дни, до 8 часа
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
    • 6 месеца от датата на издаване
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Кмет на община
  • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
    • Кмет на община
  • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
    • При неспазване на посочения срок или други нередности във връзка с изпълнение на заявената от Вас административна услуга, Вие може да подадете сигнал до Кмета на Община Исперих!

  • Ограничения и условности:
    • Преди да започнете електронно заявяване:
      1. Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
      2. Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
      3. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Можете да изтеглите последната версия от сайта на Adobe.

      За да заявите услугата:
      1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
      2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
      3. Отворете формата с Adobe Reader.
      4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
      5. Попълнете всички полета с изискваната информация.
      6. От падащото меню в края на формата изберете начина, по който желаете да заявите услугата.
      7. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле "Подпис" за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
      8. Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
      9. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.

      Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Общинска администрация
      или
      Натиснете бутона "Заяви услугата" за връзка към системата за електронни форми.

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел Административно обслужване и ГРАО
Адрес: обл. Разград, общ. Исперих, гр. Исперих, ул. "Васил Левски" № 70, п.к. 7400
Код за междуселищно избиране: 08431
Телефон за връзка: (08431)2006
Адрес на електронна поща: isperih@isperih.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, Непрекъсваем режим на работа.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Изисквания, процедури, инструкции Нормативна уредба Заплащане