Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Илинден, ул."Пиротска" №171А, п.к. 1309
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)96010262, (02)9821222
Адрес на електронна поща: nspab@mvr.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, Нормалната продължителност на работното време на държавните служители в МВР е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-дневна работна седмица.
Подаване заявление1. Становище за допустимост се издава за един продукт на основание подадено искане по образец от юридическо или физическо лице (производител или негов упълномощен представител) до директора на Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“ (ГДПБЗН) на Министерството на вътрешните работи (МВР).
2. Към искането се прилагат следните документи:
2.1. Документи, удостоверяващи статута на производителя/упълномощения представител;
2.2. Части от техническото досие на продуктите, както следва:
2.2.1. Техническа документация (чертежи) за продукта;
2.2.2. Документи с резултати от проведени изпитвания и класификация, издадени от акредитирана или нотифицирана лаборатория. Документите с резултати от класификация и/или от проведени изпитвания, издадени от ГДПБЗН-МВР, не се прилагат, а в искането се посочва регистрационният номер на съответния документ;
2.2.3. Изпитванията и класификацията по т. 2.2.2 следва да са извършени в съответствие с актуалните версии на техническите спецификации по чл. 8, ал. 1, т. 2 и 3 на Наредба № РД-02-20-1 от 5 февруари 2015 г. или отменените версии на същите спецификации в срок до две години от замяната/отмяната им;
2.2.4. Указания за проектиране и/или инструкции за монтаж.
3. В резултат на извършената проверка на представените документи се предприема едно от следните действия:
3.1. При наличие на всички необходими документи и установяване на съответствие на характеристиките на продукта с действащата нормативна уредба в Република България, се издава становище за допустимост;
3.2. При установяване на нередовности в представените документи се изготвя Писмо до заявителя, съдържащо дейностите, които следва да бъдат предприети за тяхното отстраняване, и сроковете за изпълнението им;
3.3. При установяване на несъответствие на характеристиките на продукта с действащата нормативна уредба в Република България, се изготвя Решение за отказ за издаване на становище за допустимост.
Получаване на резултата от услугатаПолучаване на резултата от услугата може да се извърши:
- на гише за административно обслужване“ да се замени с „на гише за административно обслужване на адрес: гр. София, ул. „Пиротска“ № 171А;
- чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя.
Закон за Министерството на вътрешните работи
За услугата се заплаща таксаЗа извършване на проверка по внесено искане от заинтересовано лице за издаване на становище за допустимост на строителен продукт и за издаване на административен акт се събират следните такси:
1. за разглеждане на представените документи - 176 лв.;
2. за издаване на административен акт - 124 лв
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта