І. Правно основание:
Чл. 81 от Закона за лечебните заведения (Обн., ДВ.бр.62 от 9 Юли 1999г., посл. изм. и доп. ДВ. бр.54 от 16.06. 2020г.)
чл. 62 от Закона за здравното осигуряване /обн. ДВ. бр.70 от 19 Юни 1998г., доп. ДВ. бр.54 от 16 Юни 2020г./
РЗИ- Враца осигурява предоставяне на услугата като вътрешна административна услуга, след Искане от РЗОК - Враца, по служебен път.
ІІ. Характеристика:
Цел:
Целта на настоящата процедура е да се укаже реда и условията за издаване на удостоверение на медицински специалисти по дадена медицинска специалност, удостоверяваща, че в същото населено място няма регистрирани лечебни заведения за извънболнична специализирана помощ по съответната специалност или регистрираните медицински специалисти са недостатъчни и лицата могат да сключат договор с Националната здравноосигурителна каса.
Предмет:
Удостоверението на Директора на РЗИ се формира въз основа на преценка за липса или достатъчност/недостатъчност от специалисти в лечебни заведения за специализирана извънболнична медицинска помощ в съответната административна област в зависимост от потребностите, съгласно Националната здравна карта.
Дефиниция на основните понятия и институти, които се използват в настоящото описание на административната услуга
Лекари и лекари по дентална медицина с основна или профилна медицинска специалност, които работят в лечебно заведение за болнична помощ по чл. 9 от ЗЛЗ или други лечебни заведения по чл. 10 от ЗЛЗ, могат да:
1. регистрират индивидуална практика за извънболнична специализирана помощ, ако в същото населено място няма регистрирана такава или регистрираните лица от същата основна или профилна специалност са недостатъчни. Преценката за недостатъчност по чл. 81, ал 1, т.1 от ЗЛЗ се извършва от директора на Регионална здравна инспекция. В тези случаи лицата могат да сключат договор с Националната здравноосигурителна каса;
2. регистрират индивидуална практика за извънболнична специализирана помощ извън случаите по т. 1, като в тези случаи лицата не могат да сключват договор с НЗОК;
3. работят по договор с групова практика за специализирана извънболнична помощ, с диагностично-консултативни и медицински центрове, със самостоятелни медико-диагностични лаборатории, и с лечебни заведения за болнична помощ по чл. 9 от ЗЛЗ. Преценката за недостатъчност по чл 81, ал1, т.3 от ЗЛЗ се извършва от директора на Регионална здравна инспекция – Враца, съгласно Националната здравна карта. В тези случаи лицата могат да сключат договор с Националната здравноосигурителна каса.
ІІІ. Процедура по издаване на удостоверение за сключване на договор с НЗОК за осъществяване на специализирана извънболнична помощ, при недостатъчност на регистрираните практики.
Компетентен орган:
Директорът на Регионална здравна инспекция – гр. Враца.
Заявител:
Директорът на РЗОК-гр. Враца
Необходими документи
1. Искане от РЗОК- Враца за преценка за недостатъчност и издаване на удостоверение за сключване на договор с РЗОК за осъществяване на специализирана извънболнична помощ, при недостатъчност на регистрираните практики:
2. Служебна бележка, удостоверяваща, че лицето работи в лечебно заведение за болнична помощ или становище от ръководителя на съответното лечебно заведение по чл. 9 или чл. 10 от ЗЛЗ, че дейността на лекаря в извънболничната помощ не нарушава дейността в съответното болнично заведение.
Вътрешен ход на процедурата
Искането за издаване на удостоверение за сключване на договор с РЗОК за осъществяване на специализирана извънболнична помощ, при недостатъчност на регистрираните практики, се адресира до Директора на РЗИ - Враца.
Искането за издаване на удостоверение се подава в звеното за административно обслужване в РЗИ - Враца и се завежда в деловодната система Евентис -7 от Гл. специалист "Център за административно обслужване". Преписката служебно се предоставя на Директора на РЗИ Враца, който я насочва към Директор на дирекция „Медицински дейности”. Искането се предава на младши експерт.
В срок от 2 работни дни от подаване на искането, младши експерт извършва проверка на документите.
При наличие на несъответствия или непълноти, заявителят се уведомява писмено за необходимостта от допълване на преписката и се определя срок за отстраняването.
Срокът за издаване на удостоверение за сключване на договор с РЗОК за осъществяване на специализирана извънболнична помощ, при недостатъчност на регистрираните практики спира да тече от деня на уведомяването на заявителя.
Удостоверение, или мотивирания отказ за издаването му, се издава в два екземпляра – за заявителя и втори за съгласуване с Директор на ДМД, след което се представят за подпис от Директора на РЗИ.
Удостоверението, в срок до 14 дни от датата на подаване на искането, се предава на Гл. специалист за изпращане по служебен ред до РЗОК-Враца.
Цялата служебна преписка се съхранява в дирекция "Медицински дейности" в сформираното досие на лечебното заведение.
Отказ за издаване на удостоверение за недостатъчност:
При липса на недостатъчност или непълнота на изискуемите документи и неотстраняването ù в указания срок, Директорът на РЗИ - Враца прави мотивиран отказ за издаване на удостоверение за сключване на договор с РЗОК за осъществяване на специализирана извънболнична помощ, при недостатъчност на регистрираните практики, като уведомява писмено заявителя за това.
Отказът подлежи на обжалване по реда на Административно-процесуалния кодекс в 14-дневен срок от отказа.
Права и задължения на регистрираните лица:
Издаването на удостоверение за сключване на договор с РЗОК за осъществяване на специализирана извънболнична помощ, при недостатъчност на регистрираните практики дава право на лекарите или лекарите по дентална медицина с придобита специалност, които работят в лечебно заведение за болнична помощ по чл. 9 или лечебно заведение по чл. 10 от Закона за лечебните заведения и имат регистрирана индивидуална практика или работят по договор с други лечебни заведения за специализирана извънболнична медицинска помощ, да сключат договор с НЗОК.
Срок за валидност на удостоверението:
Удостоверението за сключване на договор с РЗОК за осъществяване на специализирана извънболнична помощ, при недостатъчност на регистрираните практики е валидно до промяна в обстоятелствата.
Срок на предоставяне:
14-дневен срок от постъпване на искането.
Такси:
Не са предвидени такси за издаване на удостоверение за сключване на договор с РЗОК за осъществяване на специализирана извънболнична помощ, при недостатъчност на регистрираните практики.
Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
Министъра на здравеопазването
Орган пред който се обжалва:
Административен съд Враца
Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
По реда на АПК в 14-дневен срок
Електронен адрес на който се предоставя услугата: rzi@rzi-vratsa.com
Електронен адрес за предложения във връзка с услугата и с облекчаване на режима: rzi@rzi-vratsa.com
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
- ниво на предоставяне на услугата - II-ро ниво;
- интернет адрес за служебно заявяване: -rzi@rzi-vratsa.com
- средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга.
Предметна област, към която процедурата се отнася: здравеопазване.
IV. Образци и формуляри:
Няма образци и формуляри.