Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно и информационно обслужване"
Адрес: обл. Бургас, общ. Карнобат, гр. Карнобат, бул. "България" № 12, Център за административно обслужване, п.к. 8400
Код за междуселищно избиране: 0559
Телефон за връзка: 29163 - Деловодство ЦАО, стационарен телефон, на цената на един градски разговор, 29151 - ГРАО (ЦАО), стационарен телефон, на цената на един градски разговор
Факс: (0559)27165
Адрес на електронна поща: karnobat@mail.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, Обедна почивка на общинска администрация от 12:30 до 13:30 ч.
Работно време на Център за административно обслужване от 08:30 ч. до 17:30 ч., без прекъсване.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Начини на заявяване на услугата:- със заявление на гише в Центъра за административно обслужване (бул. България №12, гр. Карнобат);
- попълнете искането и го изпратете чрез общинската администрация на населеното място, в което се намирате, заедно с документ за платена такса за услугата по банков път. Получаването може да стане чрез администрацията, пред която сте подали искането;
- през: Портала на електронното управление (https://egov.bg); Системата за сигурно електронно връчване, поддържана от Министерство на електронното управление, като модул на Портала на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/); Портал за електронни административни услуги на Община Карнобат (https://auslugi.com/public/service/karnobat/request/1038);
- със заявление (подписано с електронен подпис) по електронна поща: karnobat@mail.bg
- със заявление по пощата (Община Карнобат, бул. България №12, 8400, Карнобат);
Подробно описание при заявяване в ЦАО: Искане се подава в Центъра за административно обслужване (ЦАО), с адрес: бул. „България“ №12, гише № 4 и гише №5 всеки работен ден от 8,30 до 17,30 ч. по постоянен адрес (местожителство) на починалото лице. В искането заявителят вписва известните му данни за наследодателя и неговите наследници. Служителят проверява самоличността на заявителя, приема искането и представени допълнителни документи, уточнява при необходимост посочените данни и регистрира искането в електронната система за документооборот.
Прави се справка в регистрите за гражданско състояние и регистрите за населението. Ако наследодателят е починал с ЕГН и има запис в Национална база данни „Население”, удостоверението се издава веднага.
При смърт на наследодателя преди създаване на системата ЕСГРАОН (починал без ЕГН) се извършва подробна проверка в Семейните регистри. Ако някой от починалите наследници е имал постоянен адрес в друга община и служителят няма данни за неговите наследници, изисква служебно същите от съответната общинска администрация по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Такова удостоверение може да бъде представено и лично от заявителя на услугата по негово желание.
Необходими документи:1. Заявление/искане по образец.
2. Документ за самоличност/ Нотариално заверено пълномощно.
3. Удостоверение за наследници за починал наследник от друга община- ако притежава.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:а) ниво на предоставяне на услугата: Ниво IV: Извършване на услуги от ниво III, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси;
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2016
в) интернет адрес за служебно заявяване: karnobat@mail.bg
г) вид на услугата (първична или комплексна): първична;
д) ниво на осигуреност „високо“ – средство за идентификация КЕП;
Начини на получаване на резултата от услугата:- лично или чрез упълномощено лице на гише в Центъра за административно обслужване;
- чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя);
- по електронен път на посочен в заявлението адрес на електронна поща или в профила на заявителя в Системата за сигурно електронно връчване;
Закон за гражданската регистрация
Закон за местните данъци и такси
Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението
За услугата се заплаща таксаТакса: 5,00 лв. за починал с ЕГН и 7,00 лв. за починал без ЕГН.
Размер на таксата на услугата при заявяване по електронен път чрез Портала на електронното управление: 4,50 лв. за починал с ЕГН и 6,30 лв. за починал без ЕГН.
За предоставяне на административни услуги по електронен път не се изисква прилагане на документ за платена такса, когато таксата е платена по електронен път.
По банков път: Копие от платежното нареждане се прилага към заявлението.
IBAN – BG48CECB979084G9563600
ЦЕНТРАЛНА КООПЕРАТИВНА БАНКА АД - КЛОН БУРГАС
BIC - CECBBGSF
ВИД ПЛАЩАНЕ – 448007
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта