Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Търговище, общ. Търговище, гр. Търговище, ул. Стефан Караджа 2, п.к. 7700
Код за междуселищно избиране: 0601
Телефон за връзка: (0601)61332
Адрес на електронна поща: oblast@tg.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 09:00 до 17:30, Работно време без прекъсване на работата на гишето за административно обслужване.
Етап на заявяване на АУ/ПЗАЯВЯВАНЕ НА УСЛУГАТА
- Със заявление в центъра за административно обслужване;
- Със заявление по пощата/лицензиран пощенски оператор;
- Устно, в центъра за административно обслужване.
По електронен път:
- Със заявление, подписано с КЕП, по електронна поща;
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване.
Идентификация на заявителя: Проверка дали лицето е правоимащо.
Необходими документи (комплектация):
1. Екзекутивна документация;
2. Попълнен формуляр (Приложение № 1 от Инструкция № 3 от 17.12.2001 г. за прилагане на раздел ІV от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители) с посочен размер на таксата. Възложителят може да приложи декларация с нотариална заверка за строителната стойност на обекта;
3. Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път.
Пояснения: При установени съществени отклонения от издадените строителни книжа областният управител е длъжен да предприеме действия в съответствие с изискванията на чл. 175, ал. 3 от ЗУТ. Когато строежът е изпълнен в съответствие с одобрените инвестиционни проекти, не се предава екзекутивна документация.
Проверка за редовност на искането
Експерт от дирекция АКРРДС извършва проверка за редовност и пълнота на представените документи и обстоятелствата, удостоверени с тях. При редовни документи и комплектувана пълна преписка се преминава към следващия етап. При установени недостатъци във внесената документация заявителят се уведомява да ги отстрани. Срокът за предоставяне на административната услуга започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите.
Създаване на резултат
Експерт от дирекция АКРРДС подготвя екзекутивната документация за заверка като подпечатва всички графични и текстови материали с „Одобрявам“. Проектът се представя на областния управител за подпис. Екзекутивната документация е неразделна част от издадените строителни книжа и се съхранява безсрочно в архива по ЗУТ на Областна администрация Търговище. Отказ се дава със заповед на областния управител, която се съобщава чрез отправяне на писмено съобщение до заинтересуваните лица.
Предоставяне на резултата от изпълнението на услугата
Резултатът от изпълнението на услугата – заверена екзекутивна документация, се предоставя на заявителя с придружително писмо. Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
- Лично от център за административно обслужване;
- Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа.
Преписката се архивира.
Закон за устройство на територията
Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители
За услугата се заплаща таксаТаксата е в размер на 30 на сто от таксата по чл. 28, ал. 4 от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители, съгласно чл. 28, ал. 9 от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път