ЗАЯВЯВАНЕ НА УСЛУГАТА
- Със заявление в центъра за административно обслужване
- Със заявление по пощата/лицензиран пощенски оператор;
- Устно, в центъра за административно обслужване.
По електронен път:
- Със заявление, подписано с КЕП, по електронна поща;
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
- Чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги;
Средства за електронна идентификация:
- Възможност на гражданите и организациите да се идентифицират и автентикират посредством квалифициран е-подпис и ПИК на НОИ.
Необходими документи (комлектация):
1. Документи, легитимиращи заявителя като заинтересовано лице по смисъла на чл. 124а, ал. 5 от ЗУТ: (приложимото)
- Нотариален акт за собственост;
- Разрешение за строеж;
- Договор за концесия;
- Други документи, които са предвидени в специален/и закон/и.
2. Съгласувано задание по чл. 125, ал. 6 и ал. 7 от ЗУТ, което да обосновава необходимостта от изработването на плана в съответствие с чл. 124а, ал. 7 от ЗУТ: (приложимото)
- Документ, че заданието е съгласувано с Министерството на околната среда и водите или в съответната регионална инспекция по околната среда и водите (за устройствени планове, които обхващат защитени територии за опазване на околната среда и водите);
- Документ, че заданието е съгласувано с Министерството на културата (за устройствени планове, които обхващат защитени територии за опазване на културното наследство);
- Опорен план.
Пояснения: Изработването на комплексен проект за инвестиционна инициатива (КПИИ) се допуска със заповед на областния управител, с която се одобрява заданието за проектиране.
Проверка за редовност на искането
ПРОВЕРКА ЗА РЕДОВНОСТ НА ИСКАНЕТО
Експерт от дирекция АКРРДС извършва проверка за редовност и пълнота на представените документи и обстоятелствата, удостоверени с тях. При редовни документи и комплектувана пълна преписка се преминава към следващия етап. При установени недостатъци във внесената документация заявителят се уведомява да ги отстрани. Срокът за предоставяне на административната услуга започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите. Съгласуването на заданието за проектиране или на предложението за изменение на ПУП с експлоатационните дружества се извършва служебно по реда на чл. 128а, ал. 2 от ЗУТ.
Създаване на резултат
СЪЗДАВАНЕ НА РЕЗУЛТАТ
Експерт от дирекция АКРРДС изготвя заповед за разрешаване изработването на КПИИ и одобряване на заданието за проектиране на ПУП, и подготвя заданието за одобряване като го подпечатва с „Одобрявам”. Заповедта и заданието се представят на областния управител за подпис. Заповедта се изпраща на съответните общини за разгласяване по реда на чл. 124б, ал. 2 от ЗУТ. Заповедта се публикува на официалната интернет страница на администрацията в публичен „Регистър на издадени актове за изработване и одобряване на устройствени планове и техни изменения“. Отказ за издаване на разрешение за изработване на КПИИ се дава с мотивирана заповед на областния управител, която се съобщава по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Предоставяне на резултата от изпълнението на услугата
ПРЕДОСТАВЯНЕ НА РЕЗУЛТАТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА УСЛУГАТА
Резултатът от изпълнението на услугата – заповед за разрешаване изработването на КПИИ и одобрено на заданието за проектиране на ПУП, се предоставя на заявителя с придружително писмо.
Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
- Лично от центъра за административно обслужване;
- По пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа;
- По електронен път на електронна поща, посочена от заявителя;
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване.
Преписката се архивира.