Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Търговище, общ. Търговище, гр. Търговище, ул. Стефан Караджа 2, п.к. 7700
Код за междуселищно избиране: 0601
Телефон за връзка: (0601)61332
Адрес на електронна поща: oblast@tg.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 09:00 до 17:30, Работно време без прекъсване на работата на гишето за административно обслужване.
Изисквания, процедури, инструкцииЗаявяване на услугата
- Със заявление в звеното за административно обслужване;
- Със заявление по пощата/лицензиран пощенски оператор;
- Устно, в звеното за административно обслужване.
По електронен път:
- Със заявление, подписано с КЕП, по електронна поща;
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване.
Идентификация на заявителя: Проверка дали лицето е правоимащо.
Необходими документи (комплектация):
1. Документи за: (приложимото)
- Собственост (отстъпено право на строеж);
- Учредени вещни права;
- Учредени сервитути по реда на специални закони;
- Право на преминаване по чл. 192 от ЗУТ;
- Право на прокарване по чл. 193 от ЗУТ.
2. Идеен инвестиционен проект – 2 екземпляра на хартиен и електронен носител;
3. Предварителна оценка за съответствие по чл. 142, ал. 2 от ЗУТ;
4. Действащ подробен устройствен план, със заверка от органа, който го е одобрил, ако не е процедиран пред областния управител;
5. Съгласуване с Министерството на културата при условията на Закона за културното наследство (за недвижими културни ценности и за строежи в техните граници и охранителните им зони);
6. Попълнен формуляр (Приложение № 1 от Инструкция № 3 от 17.12.2001 г. за прилагане на раздел ІV от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители) с посочен размер на таксата. Възложителят може да приложи декларация с нотариална заверка за строителната стойност на обекта;
7. Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път.
Пояснения: Съгласуването на идейния инвестиционен проект от областния управител се извършва въз основа на предварителна оценка за съответствие по чл. 142, ал. 2 от ЗУТ. Предварителната оценка се изготвя по реда на чл. 142, ал. 6 от ЗУТ - за обектите от първа, втора и трета категория задължително като комплексен доклад, съставен от регистрирана фирма-консултант, несвързана с проектанта; за обектите от по-ниска категория - като комплексен доклад, по желание на възложителя или, по изрично искане на заявителя на услугата - с приемане от областния експертен съвет по устройство на територията преди съгласуването на проекта, за което се заплаща такса по Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители. Съгласуването на идейния проект е основание за продължаване на проектирането в следващи фази.
Проверка за редовност на искането
Експерт от дирекция АКРРДС извършва проверка за редовност и пълнота на представените документи и обстоятелствата, удостоверени с тях. При редовни документи и комплектувана пълна преписка се преминава към следващия етап. При установени недостатъци във внесената документация заявителят се уведомява да ги отстрани. Срокът за предоставяне на административната услуга започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите. По изрично искане на заявителя, в случаите по чл. 142, ал. 6, т. 1 от ЗУТ, преди съгласуването на идейния инвестиционен проект се свиква областния експертен съвет по устройство на територията.
Създаване на резултат
Експерт от дирекция АКРРДС подготвя идейният инвестиционен проект за съгласуване като подпечатва всички части на проекта със „Съгласувам“. Проектът се представя на областния управител за подпис. Отказ за съгласуване се дава със заповед на областния управител, която се съобщава чрез отправяне на писмено съобщение до заинтересуваните лица.
Предоставяне на резултата от изпълнението на услугата
Резултатът от изпълнението на услугата – съгласуван идеен инвестиционен проект, се предоставя на заявителя с придружително писмо. Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
- Лично от звеното за административно обслужване;
- Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа.
Преписката се архивира.
Закон за устройство на територията
Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители
За услугата се заплаща таксаЗа услугата се заплаща таксаСтойността на таксата се определя по реда на чл. 28, ал. 1 от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители и е в размер 0,05 на сто от строителната стойност на обекта, но не по-малко от 250 и не повече от 1500 лв.
Стойността на таксата за извършване на предварителна оценка за съответствие по чл. 142, ал. 2 във връзка с ал. 6, т. 1 от ЗУТ се определя по реда на чл. 28, ал. 3 от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители и е в размер 50 на сто от таксата по чл. 28, ал. 2 от Тарифа № 14.
Дължимата такса се заплаща:
- С банкова карта чрез реален ПОС терминал в Звеното за административно обслужване
- В брой на касата на Областна администрация Търговище
- По банков път на сметка:
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път