Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция „Инвестиции, Устройство на територията, Хуманитарни дейности, Евроинтеграция и Общинска собственост”
Адрес: обл. Стара Загора, общ. Мъглиж, гр. Мъглиж, гр. Мъглиж, Площад "3 март" 32, п.к. 6180
Код за междуселищно избиране: 04321
Телефон за връзка: 33-01, 33-26
Адрес на електронна поща: obshtina@maglizh.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, без прекъсване
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Необходими документи1. искане по образец
2. документ за самоличност (за справка)
3. нотариално заверено пълномощно – в случаите на упълномощаване
4. документ, от който да е видно, че имената са на едно и също лице – при необходимост.
Подаване на исканеВ регистърите за население са се записвали всички жители на общината, които имат постоянно местожителство в нея. Воденето на регистрите за населението /известни още като семейни регистри/ се възлага на градските и общински кметове. Вписаните в домакинските преброителни карти сведения се пренасят на специални домакински листове, които остават в общинските управления за завеждане новите регистри. Тези регистри са се водили до въвеждане на Единната система по гражданска регистрация през 1977г., когато лицата са получили ЕГН.
Системата ЕСГРАОН е създадена през 1977 година с анкетиране на всички български граждани и чужди граждани с постоянно пребиваване в страната. За всяко лице е съставен Личен Регистрационен Картон (ЛРК), който се съхранява в населеното място по постоянен адрес на лицето. Картотечните регистри за населението се състоят от ЛРК на лицата и се поддържат във всички общини и кметства в страната.
В регистрите на населението се вписват:
1. всички български граждани;
2. чужденците, които са: получили разрешение за дългосрочно или постоянно пребиваване в Република България; получили статут на бежанец или хуманитарен статут или на които е предоставено убежище в Република България.
Личният регистрационен картон се съставя и съхранява в общината или в кметството, в които е постоянният адрес на лицето. Регистърът на населението в общината и кметството се състои от личен регистрационен картон на лицата, имащи или имали постоянен адрес в тази община.
Производството по издаване на заверен препис или копие от личен регистрационен картон или страница от семейния регистър на населението започва с подаване на искане по образец лично от лицето, за което се отнася или чрез изрично упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице.
Издаване на заверен препис или копиеСлед приемане на искането, длъжностното лице извършва справка в съответните регистри и предоставя заверен препис или копие на заявителя. Издава се въз основа на регистъра на населението по постоянния адрес на лицето.
Закон за гражданската регистрация
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 6 лв.Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път