Цел:
Целта на настоящата процедура е да се укажат реда и условията за издаване на становище от Директора на РЗИ Габрово по реда на чл. 16б от Закона за защита от шума в околната среда.
Предмет:
Становище за съответствие е част от процедурата по чл. 16б от Закон за защита от шума в околната среда при подаване на заявление пред общинската или районната администрация за работно време при откриване на обекти за производство, съхраняване и търговия и обектите в областта на услугите, разкрити и разположени в зони и територии, предназначени за жилищно строителство, рекреационни зони и територии и зони със смесено предназначение, както и в жилищни сгради с повече от едно жилище и сгради със смесено предназначение, както и за промяна на работното им времe.
Заявител:
Собственикът или упълномощено от него лице на обекти за производство, съхранение и търговия и обекти в областта на услугите, разкрити и разположени в зони и територии, предназначени за жилищно строителство, реакционни зони и територии и зони със смесено предназначение, както и в жилищни сгради с повече от едно жилище и сгради със смесено предназначение, посочени в чл.16а, ал.1 от ЗЗШОС.
Необходими документи за издаване на становище относно спазване на граничните стойности на показатели за шум:
В Центъра за административно обслужване на РЗИ Габрово физически, юридическите лица и еднолични търговци подават - Заявление по образец и се прилагат следните документи:
Декларация, че са изпълнени изискванията на Закона за устройство на територията - при промяна на предназначението на помещението;
Копие от документ, удостоверяващ въвеждането на строежа в експлоатация съгласно Закона за устройство на територията;
Копие от документ, удостоверяващ правото на ползване на обекта;
Протокол от извършено измерване на нивото на шума, излъчван от обекта в рамките на заявеното работно време, в съседни жилищни помещения, които са в непосредствена близост до обекта или граничат с него. Измерването се извършва от независими лаборатории, които са акредитирани от Изпълнителна агенция ,,Българска служба по акредитация“, или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация за съответната област, или отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал.2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието в чийто обхват на акредитация попада показателят шум, при спазване на изискванията на наредбата по чл.11, т. 5 от ЗЗШОС и изискванията определени в съответния стандарт;
Документ за платена такса.
Прилаганите към заявлението копия на документи, следва да са заверени ,,вярно с оригинала“ независимо дали са на хартиен носител или сканирани.
Вътрешен ход на процедурата:
Заявлението за издаване на становище, относно спазването на граничните стойности на показателите за шум с приложените към него документи се подават в центъра за административно обслужване. При подаване на заявлението служителят, който го приема извършва проверка на предоставените документи, попълва чек-лист и завежда заявлението в Единната информационна система за документооборот на РЗИ - Габрово.
Входираното Заявление, заедно с приложените към него документи и попълнения чек-лист се насочва към директора на РЗИ – Габрово за резолюция. Той резолира преписката към директора на дирекция „Обществено здраве", който я разпределя на съответния държавен здравен инспектор и/или и други служители по преценка.
В срок до три работни дни определените служители разглеждат постъпилата документация и попълват протокол (обр. 4 от Приложение № 1) с резултатите за съответствие.
При установяване на съответствие в срок от един ден, от попълване на протокола, изготвят проект на становище, което предоставят на директора на дирекция „Обществено здраве" за съгласуване и в срок до един ден директора на РЗИ - Габрово го подписва.
Подписаният административен акт, в срок до един ден, получава изходящ номер и чрез Звеното за административно обслужване се предоставя на заявителя по начин указан в подаденото от него заявление.
Срокът за издаване на становище, съгласно чл. 166, ал. 5 от Закона за защита от шума в околната среда е 10 дни.
В случаите, в които са установени несъответствия с изискванията на действащото законодателство (чл. 16, т. 1 от ЗЗШОС; чл. 5, ал. 1 от Наредба № 6 от 26.06.2006 r.) с предписанието се уведомява заявителя, че в срок до десет дни от изтичане срока на предписанието следва да осигури възможност да бъде извършено измерване на граничните стойности на еквивалентните нива на проникващ шум, излъчван от обекта, който стопанисва, през различните части на денонощието, попадащи в обхвата на рамките на заявеното работно време, в съседни жилищни помещения, които са в непосредствена близост до обекта или граничат с него.
Предписанието се съобщава/връчва по ред, определен в Административнопроцесуалния кодекс.
До 10 дни от изтичането на определения с предписанието срок ръководителите на съответните административни звена създават организация за извършване измерване на нивото на шума, излъчван от обекта във всички периоди на денонощието, попадащи в обхвата на рамките на заявеното работно време, в случаите, когато са констатирани несъответствия с изискванията на наредбата по чл. 11, т. 5 от ЗЗШОС
Измерването се извършва при спазване изискванията на Наредба № 6 от 26 юни 2006 г. за показателите за шум в околната среда, отчитащи степента на дискомфорт през различните части на денонощието, граничните стойности на показателите за шум в околната среда, методите за оценка на стойностите на показателите за шум и на вредните ефекти от шума върху здравето на населението. За извършената проверка се попълва протокол обр. 12 от Приложение №1
В срок до един ден от проведеното измерване акредитираната лаборатория към РЗИ - Габрово, която го е извършила, издава протокол, който предоставя на директора на Дирекция „Обществено здраве" без забавяне. При изпълнено предписание в рамките на 2 дни се изготвя становище (обр. 5 от Приложение № 1) и предоставяне за съгласуване и подпис. Директорът на РЗИ – Габрово в срок до един ден подписва изготвеното становище. Подписаният административен акт, в срок до един ден, получава изходящ номер и чрез Звеното за административно обслужване се предоставя на заявителя по начин указан в подаденото от него заявление.
Действия при предписани мерки, свързани с отстраняване на непълнота на докумнти:
В случаите когато предписаните мерки са свързани с отстраняване на непълноти в подадените документи в срок до 10 дни от изтичането на определения с предписанието срок отговорните служители извършват проверка на допълнената документация и съставят протокол (обр. 12 от Приложение № 1). При установяване на съответствие в срок от един ден, от попълване на протокола, изготвят проект на становище (обр. 5 от Приложение № 1), който в срок също от един ден предоставя проекта на административен акт на директора на дирекция „Обществено здраве" за съгласуване и директора на РЗИ - Габрово, който в срок до един ден го подписва.
Подписания административен акт, в срок до един ден, получава изходящ номер и чрез Центъра за административно обслужване се предоставя на заявителя по начин указан в подаденото от него заявление.
Действия при неизпълнено предписание:
При констатиране на неизпълнение на предписанието по чл. 166, ал. 7 от ЗЗШОС в срока по чл. 166, ал. 8 от същия закон, отговорните служители съставят констативен протокол (обр. 7 от Приложение № 1) и проект на уведомление за мотивиран отказ (обр. 8 от Приложение № 1), които предоставят на директор дирекция "Обществено здраве“. В срок до един ден директор дирекция „Обществено здраве", в случаите когато несъответствието е свързано с несъответствие на граничните стойности на шум, и юрист, подпомагащ дейността на инспекцията за проверка и съгласуване в срок до два дни. В срок един ден от съгласуването директора на Дирекция „Обществено здраве" предоставя документа на директора на РЗИ – Габрово за подпис.
Подписания административен акт, в срок до един ден, получава изходящ номер и се предоставя на заявителя по начините, определени в Административнопроцесуалния кодекс от дирекция „АПФСО".
В този случай, че процедурата по издаване на становището по чл. 166, ал. 2 от ЗЗШОС се прекратява, за което директорът на РЗИ – Габрово писмено уведомява и съответните държавни и общински органи.
Отказът по чл. 166, ал. 10 от ЗЗШОС може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс, като обжалването не спира изпълнението.
Становището се издава в 3 екземпляра, от които: един за заявителя, един за архива на РЗИ – Габрово и един за Дирекция „Обществено Здраве“ на РЗИ - Габрово. Към единия от двата екземпляра, които остават в РЗИ – Габрово се съхраняват заявление, ведно с приложените документи.
Начини на заявяване на услугата
· В центъра за административно обслужване на РЗИ Габрово – лично или от упълномощено лице;
· Чрез лицензиран пощенски оператор – като вътрешна препоръчана пощенска пратка, като вътрешна куриерска пратка на адрес или като международна препоръчана пощенска пратка
· По електронната поща
· По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ)
· Устно, при което се изготвя протокол по образец
· Чрез Единен модел на заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги на следния адрес:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/3047?staId=1304&cP=2
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
- ниво на предоставяне на услугата - IV-то ниво;
- интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: rzi-gbr.org
- интернет адрес за служебно заявяване: gabrovo@rzi-gbr.org
- вид на услугата: първична
Начини на получаване на резултата от услугата
· В центъра за административно обслужване на РЗИ Габрово – лично или от упълномощено лице;
· По електронен път чрез електронна поща или ССЕВ;
· Чрез лицензиран пощенски оператор – като вътрешна препоръчана пощенска пратка, като вътрешна куриерска пратка на адрес или като международна препоръчана пощенска пратка. Пощенските разходи по изпращане са за сметка на заявителя, платими при получаването.
· На персонален профил, регистриран в информационната система за сигурно електронно връчване при заявяване чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги по смисъла на Закона за електронното управление