Административната услуга се предоставя от:
Дирекция „Строителство“
Център за административно обслужване
Община Стара Загора, бул. "Цар Симеон Велики" № 107 - партерен етаж
Гише № 7, 8, 9 и 10 - Строителство
Телефони: (042) 614 689, 614 889, 614 856, 614 659
Работно време: 08:30-17:30 ч. (без прекъсване); всеки четвъртък до 19:30 ч.
Необходими документи:
- Заявление за одобряване на подробен устройствен план /по образец/
- Документи, легитимиращи заявителя като заинтересувано лице по смисъла на чл. 124а, ал. 5 от ЗУТ : нотариален акт за собственост; договор за концесия; други документи, които са предвидени в специален/специални закон/закони
- Предварителен договор за прехвърляне на собственост
- Проект за ПУП - 3 комплекта с части
- Съгласувано задание по чл. 125, ал. 6 и 7 от ЗУТ , което да обосновава необходимостта от изработването на плана в съответствие с чл. 124а, ал. 7 от ЗУТ: документ, че заданието е съгласувано с Министерството на околната среда и водите или в съответната регионална инспекция по околната среда и водите (за устройствени планове, които обхващат защитени територии за опазване на околната среда и водите); документ, че заданието е съгласувано с Министерството на културата (за устройствени планове, които обхващат защитени територии за опазване на културното наследство); опорен план.
- Документи за съгласуване на проекта от заинтересуваните централни и териториални администрации, а при необходимост - и със специализираните контролни органи по чл. 128, ал. 6 във връзка с чл. 127, ал. 2 от ЗУТ.
- Документ за платена такса
- Изрично пълномощно - в случаите, когато искането се подава от пълномощник
Начини на заявяване на услугата:
1. на гише № 7, 8, 9 и 10 в Центъра за административно обслужване лично или чрез упълномощено лице
При подаване на гише е необходимо да представите документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно - в случаите, когато заявлението се подава от пълномощник.
2. чрез лицензиран пощенски оператор
на адрес: гр. Стара Загора, ПК 6000, бул."Цар Симеон Велики" № 107
3. по електронна поща - sz@starazagora.bg
4. чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги, поддържан от Държавна агенция „Електронно управление“-
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2117
5. устно, на гише в Центъра за административно обслужване – освен ако в специален закон не е прeдвидено друго.
Исканията, внесени устно, се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило.
Срок за предоставяне на услугата:
100 дни – ПУП с обхват до един квартал
110 дни – ПУП с обхват над един квартал и извън регулация или парцеларен план за елементите на техническата инфраструктура извън регулация
Цена на услугата:
Съгласно т. 3, Приложение № 14 към чл. 53 от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Стара Загора
Размерът на дължимата такса е:
1.до 3 поземлени имота
•План за регулация и застрояване (ПРЗ) – 200.00 лв. / 102.26 €
•План за регулация (ПР) – 100.00 лв. / 51.13 €
•План за застрояване (ПЗ) – 100.00 лв. / 51.13 €
•Работен устройствен план (РУП) – 250.00 лв. / 127.82 €
•План за регулация и застрояване с Работен устройствен план (ПРЗ с РУП) – 400.00 лв. / 204.52 €
•План за застрояване с Работен устройствен план (ПЗ с РУП) – 300.00 лв. / 153.39 €
2.от 4 поземлени имота до квартал
•План за регулация и застрояване (ПРЗ) – 400.00 лв. / 204.52 €
•План за регулация (ПР) – 200.00 лв. / 102.26 €
•План за застрояване (ПЗ) – 200.00 лв. / 102.26 €
•Работен устройствен план (РУП) – 400.00 лв. / 204.52 €
•План за регулация и застрояване с Работен устройствен план (ПРЗ с РУП) – 600.00 лв. / 306.78 €
•План за застрояване с Работен устройствен план (ПЗ с РУП) – 500.00 лв. /255.65 €
3.над 1 квартал
•План за регулация и застрояване (ПРЗ) – 600.00 лв. / 306.78 €
•План за регулация (ПР) – 300.00 лв. / 153.39 €
•План за застрояване (ПЗ) – 300.00 лв. / 153.39 €
4.План за улична регулация (ПУР) – 0.30 лв./ 0.15 € м.л. по оста, но не по-малко от 50.00 лв. / 25.56 €
5.Парцеларен план за елементите на техническата инфраструктура – 0.30 лв./ 0.15 € м.л. по оста, но не по-малко от 50.00 лв. / 25.56 €
Обикновена услуга
100 дни – ПУП с обхват до един квартал
110 дни – ПУП с обхват над един квартал и извън регулация или парцеларен план за елементите на техническата инфраструктура извън регулация
Съгласно чл. 4, ал. 4 от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Стара Загора
За административните услуги на Община Стара Загора, предлагани по електронен път, цените се определят, както следва:
• При заявяване на пълна електронна услуга, при която лицата заявяват и получават по електронен път услугата чрез използването на електронни средства – 50 на сто от таксата, определена за присъствено заявяване и предоставяне на услугите, но с не повече от 20 лева намаление.
• При непълна (частична) електронна услуга при която лицата заявяват или получават услуга от разстояние чрез използването на електронни средства - 25 на сто от таксата, определена за присъствено заявяване и предоставяне на услугите, но с не повече от 20 лева намаление.
Таксата се заплаща при подаване на заявлението за извършване на услугата.
Начини на плащане на услугата:
• В брой или безкасово с ПОС терминално устройство – на гише „Каса“ в Центъра за административно обслужване.
• Чрез банков превод по следната сметка:
УниКредит Булбанк АД – финансов център Стара Загора
IBAN: BG62 UNCR 7000 8422 2363 84
BIC: UNCRBGSF
Код за вид плащане: 44 80 01 - такси за технически услуги
• Електронно заплащане – при заявяване на електронна административна услуга чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги. Плащането се извършва чрез Портала за електронни плащания: https://pay.egov.bg/
Начини на получаване на резултата от услугата:
1. на гише № 7, 8, 9 и 10 в Центъра за административно обслужване лично или чрез упълномощено лице
При получаване на гише е необходимо да представите документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно - в случаите, когато заявлението се подава от пълномощник.
2. чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес
Като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на акта за вътрешни пощенски пратки и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка
- като вътрешна куриерска пратка
- като международна препоръчана пощенска пратка
3. по електронен път на посочена от заявителя електронна поща – само в случаите, когато заявлението е подадено с квалифициран електронен подпис на физическо лице или юридическо лице
4. по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване