Начини за заявяване
1.1. Попълва се заявление по образец и се подава:
· лично от заявителя в Центъра за административно обслужване;
· лично от заявителя чрез лицензиран пощенски оператор;
· чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване.
1.2. Устно заявяване лично от заявителя в Центъра за административно обслужване, при което служителят съставя протокол.
1.3. По електронен път
· Със заявление по електронна поща obl-vr@vratsa.government.bg;
· Чрез Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС);
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ);
· Чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги.
Средствата за електронна идентификация са:
· Квалифициран електронен подпис (КЕП);
· Персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ.
Необходими документи
• Заявление по образец.
• Актуална скица на имота, когато за съответната територия няма влязла в сила кадастрална карта;
• Удостоверение за идентичност на имота от съответната община по всички предходни планове;
Забележки:
1) В случай, че заявлението не се подава лично, е необходимо и изрично нотариално заверено пълномощно.
2) Всички оригинални документи се връщат на заявителя след приключване на услугата. В случай, че се задържат, това се отбелязва в регистъра.
Заплащане на такса
За издаване на удостоверение за наличие или липса на претенции за възстановяване на собствеността се заплаща такса в размери, определени с тарифа, одобрена от Министерския съвет.
· Обикновена услуга – 15.00 лв.;
· Бърза услуга – 22.50 лв.
Заплащането става:
· В брой, на място в Центъра за информация и административно обслужване;
· С банкова карта на ПОС-терминално устройство, на място в Центъра за административно обслужване;
· По банков път на следната банкова сметка:
ТБ ОББ АД-ВРАЦА, IBAN – BG 25 UBBS 80023106172705, BIC UBBSBGSF
Проверка за редовност на искането
· Извършва се проверка за редовност и пълнота на приложените документи;
· При редовни документи и окомплектована преписка се преминава към следващия етап;
· При установени нередности заявителят се уведомява за отстраняване им в тридневен срок;
· Ако в указания срок несъответствията не се отстранят, производството се прекратява.
· Срокът за произнасяне започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите.
Срок за предоставяне
· обикновена услуга – 7 работни дни;
· бърза услуга – до 3 работни дни.
Изпълнение на услугата
След направена справка по актовите книги и съответните регистри за държавна собственост се изготвя удостоверение, което се предоставя на заявителя.
Предоставяне на резултата от изпълнението на услугата
Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
• Лично от Центъра за административно обслужване;
• По пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа;
• По електронен път на електронна поща, посочена от заявителя;
• Чрез Системата за електронен обмен на съобщения;
• Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
• Чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване