Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел Административно -правно обслужване, Гражданска регистрация на населението, Информационни технологии и Електронно управление
Адрес: обл. Пазарджик, общ. Септември, гр. Септември, гр.Септември, ул. "Александър Стамболийски" №37а, п.к. 4490
Код за междуселищно избиране: 03561
Телефон за връзка: (03561)035617027
Адрес на електронна поща: muniiciipality@septemvri.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, регламентирана обедна почивка 12:00 до 13:00 часа
ЗаявяванеЗаявителят или упълномощено лице подава искане за издаване на удостоверение въз основа на регистъра на населението ( по образец ).
Необходими документи за стартиране на процедурата
1. Искане за издаване удостоверение въз основа на регистъра на населението /Приложение №1 към чл.6, ал.1 от Наредбата/;
2. Документ за самоличност;
3. Документ за платена такса;
4. Пълномощно, в случаите на искане от друго лице;
5. Официален документ , от който да са видни името, датата на раждане, полът и семейното положение на чуждия гражданин преведени и легализирани /в случаите на сключване брак с чужденец/;
6. Декларация съгласие от чуждия гражданин за вписване на личните му данни в документа.
Забележка: При необходимост могат да бъдат изисквани и допълнителни документи.
ПроцедураРегистриране на Искането.
Проверка на приложените документи и на данните в регистъра на населението относно липсата на пречки за сключването на брака съгласно Семейния кодекс.
Изготвяне и подписване на удостоверението. Когато български гражданин ще сключва брак в чужбина с чужд гражданин, който не е вписан в регистъра на населението, към заявлението се прилага официален документ от който да са видни името, датата на раждане, полът и семейното пологжение на чуждият гражданин. В удостоверението данните за чуждия гражданин се вписват така, както са вписани в превода на представения официален документ, а полето за ЕГН не се попълва. Когато едно от лицата желаещи да сключат брак, е чужд гражданин, е необходимо и неговото писмено съгласие, в свободен текст, за вписване на личните му данни в утвърдения образец.
При установени пречки за сключване на брака удостоверение не се издава. Длъжностното лице изготвя мотивиран отказ, в който посочва установените пречки за сключване на брак.
Начини на получаване на резултата от услугата
1. Лично от Информационния център (ИЦ)
2. Чрез упълномощено лице от Информационния център (ИЦ)
3. Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга
4. По електронен път на посочена от заявителя електронна поща
5. По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване
Закон за гражданската регистрация
Закон за местните данъци и такси
Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението
За услугата се заплаща фиксирана цена в зависимост от вида:За обикновена услуга 8.00 лв. / 4.09 €
За бърза услуга 15.00 лв. / 7.67 €
За експресна услуга 25.00 лв. / 12.78 €
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път