Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно обслужване и информационни технологии"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Оборище, бул. "Княз Александър Дондуков" № 3
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 0700 17 670
Адрес на електронна поща: info@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време. Разговорите на телефон 0700 17 670 са настроени на 5 мин. При набиране от стационарен телефон се таксуват като градски разговор, а при набиране от мобилен - според индивидуалния тарифен план на потребителя за разговори с мрежа на Виваком.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Заявяване на услугатаНеобходими документи:
1. Искане за издаване на дубликат на служебна книжка (бланка).
2. Издадено/и Приложение № 4 към чл. 10, ал. 2 от Наредбата за служебното положение на държавните служители (НСПДСл) от всяка администрация, в която заявителят е работил по служебно правоотношение.
Начини на заявяване на услугата/режима – услугата/режимът е първична административна услуга/режим от 3-то ниво:
1. По електронен път през Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление.
За да се използва тази възможност, заявителят трябва да има регистрация като потребител в Системата за сигурно електронно връчване. Искането и придружаващите документи се изпращат на регистрирания в системата потребител на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“.
Важно изискване: Всяко приложено към искането Приложение №4 към чл. 10, ал. 2 от НСПДСл трябва да е издадено от съответната администрация като електронно подписан електронен документ с квалифициран електронен подпис.
Подадените през системата искане и приложени документи се регистрират в информационната система на Инспекцията по труда и на заявителя се връща съобщение с информацията за входящия номер.
2. Писмено на място в Центъра за административно обслужване
Подписано на хартиен носител искане и придружаващите го документи могат да бъдат подадени на място в Центъра за административно обслужване в работното време.
Искането и придружаващите го документи се регистрират в информационната система на Инспекцията по труда и на подателя се предоставя информацията за входящия номер.
3. По пощата или чрез лицензиран пощенски оператор
Подписано на хартиен носител искане и придружаващите го документи могат да бъдат изпратени като пощенска пратка по пощата или чрез лицензиран пощенски оператор, адресирани до Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“: гр. София, бул. „Княз Александър Дондуков“ №3, п.к. 1000.
Вътрешен ход на услугатаПреписката се насочва за изпълнение към служител в дирекция „Управление на човешките ресурси“. След преглед на валидността на представените документи служителят извършва съответните вписвания в нова служебна книжка. Направените вписвания се заверяват с печат на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“.
Предоставяне на новата служебна книжкаНачини за получаване на новоиздадената служебна книжка:
Новоиздадената служебна книжка се предава на заявителя по посочения от него в искането канал за обратна връзка, а именно:
1. По пощата или чрез лицензиран пощенски оператор на посочен в заявлението адрес за кореспонденция.
2. На място в Центъра за административно обслужване.
Наредба за служебното положение на държавните служители