Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 2972 Издаване на удостоверение APOSTILLE на документи, които са издадени от кметовете и общинските администрации

      Областна администрация заверява с Апостил документи, издадени от кметовете и общинските администрации.
  • На основание на:
    • Закон за ратифициране на Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични актове - чл. 3, ал. 1
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Не
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • Областен управител
  • Срок за предоставяне:
    • до 3 работни дни
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
    • Без срок
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Областен управител
  • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
    • Административен съд
  • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
    • На основание § 8 от ПЗР на АПК обжалването на изричния отказ за предоставяне на административната услуга следва да се извърши чрез Областния управител на област Пазарджик по реда на Административнопроцесуалния кодекс в 14-дневен срок от съобщаването му. Мълчаливият отказ може да се оспори в едномесечен срок от изтичането на срока, в който Областният управител е следвало да се произнесе.

  • Ограничения и условности:
    • Областна администрация може да завери с апостил само документи, които са издадени от кметовете и общинските администрации на територията на страната.

Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Пазарджик, общ. Пазарджик, гр. Пазарджик, гр. Пазарджик, ул. Екзарх Йосиф № 2, п.к. 4400
Код за междуселищно избиране: 034
Телефон за връзка: (034)400029
Факс: (034)44-23-38
Адрес на електронна поща: secretary@pz.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Работно време на звеното по административно обслужване от 09:00 до 17:30 ч.
Изисквания, процедури, инструкции Образци Нормативна уредба Заплащане