Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 2390 Комплектоване и проверка на документи към искане за установяване на българско гражданство

      Комплектоване и проверка на документи към искане за установяване на българско гражданство
  • На основание на:
    • Наредба №1 на министъра на правосъдието и правната евроинтеграция от 19 февруари 1999 г. (обн., ДВ, бр. 19 от 2.03.1999 г.) за прилагане на глава пета от Закона за българското гражданство - чл. 15, ал. 3, във връзка с; чл. 15, ал. 1
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Не
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • Кмет на община
  • Срок за предоставяне:
    • 7
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Кмет на община
  • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
    • Административен съд
  • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
    • Издадените или отказа от издаване на административни актове, могат да бъдат обжалвани в 14 дневен срок пред:

      - Областен управител -административно обжалване;

      - Административен съд чрез Кмета на Община Струмяни-съдебно обжалване.

      Мълчаливият отказ или съгласие се обжалват в едномесечен срок от момента, в който компетентният орган е трябвало да се произнесе. Ако тези срокове бъдат пропуснати, административният акт влиза в сила и не може да се оспори, освен ако не е нищожен.

      Обжалването се извършва по реда, описан в Административнопроцесуалния кодекс

  • Ограничения и условности:
    • Услугата се извършва за лица, с последен постоянен адрес на територията на община Струмяни, продължително пребивавали в чужбина, а също и когато има съмнения относно запазването или загубването на българско гражданство.

      Молбата се подава чрез общината по постоянния адрес на лицето или чрез общината по местожителство или постоянния адрес преди напускане на страната.

      Когато лицето е починало, молбата се попълва и подписва от наследник, като се вписват данните на починалия.

      Когато лицето не е навършило 14-годишна възраст или е поставено под пълно запрещение, молбата се подава от двамата родители или от настойника му. Тя се подава само от единия родител, когато другият е лишен от родителски права.

      Лице от 14- до 18-годишна възраст или поставено под ограничено запрещение подава молбата лично. Молбата се приподписва от двамата родители или попечителя. Тя се приподписва само от единия родител, когато другият е лишен от родителски права.

      Документите, представени от заинтересуваните лица, в зависимост от чуждата държава, от която произхождат, трябва да отговарят на изискванията на съответните разпоредби на двустранните международни договори или на Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранните публични актове, съставена в Хага на 5.Х.1961 г., по които Р България е страна, или на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа, както и да бъдат снабдени с преводи на български език, които се извършват и заверяват по предвидения ред.

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Сигурност, информационни технологии и административно обслужване на населението"
Адрес: обл. Благоевград, общ. Струмяни, с. Струмяни, пл."7-ми Април" №1, п.к. 2825
Код за междуселищно избиране: +359 7434
Телефон за връзка: (+359 7434)31-08
Факс: (+359 7434)31-05
Адрес на електронна поща: kmet@strumyani.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време от 08:30 ч. до 12:00 ч. и от 12:30 ч. до 17:00 ч.
Изисквания, процедури, инструкции Нормативна уредба Заплащане