Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Устройство на територията"
Адрес: обл. Варна, общ. Аксаково, гр. Аксаково, ул.- "Г.Петлешев" № 58 б, п.к. 9154
Код за междуселищно избиране: 052
Телефон за връзка: (052)762066
Факс: (052)763293
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 17:00, Работното време е 8 часа с обедна почивка 1 час от 12.00 ч. до 13.00 ч. служителите, които работят в центъра за информация и услуги ползват обедната си почивка стъпаловидно. Тази организация на обедната почивка осигурява непрекъснат процес на обслужване на граждани през целия период от 08.00 ч. до 17.00 часа.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
подаване на заявление Председателят на управителния съвет (управителят) на сдружението на собствениците в 14-дневен срок от провеждането на учредителното събрание внася в съответната общинска администрация заявление за вписване на сдружението в публичния регистър.
Към заявлението се прилагат:
- списък на собствениците, участващи в сдружението, с трите им имена и адреса в етажната собственост;
- копие от протокола на учредителното събрание, заверено от председателя на управителния съвет (управителя);
- копие от приетото споразумение, заверено от председателя на управителния съвет (управителя);
- нотариално заверени образци от подписите на лицата, представляващи сдружението.
проверка на документите Преди вписване в регистъра на сдружение на собствениците служител от отдел "Устройство на територията" проверява дали са спазени изискванията на ЗУЕС при учредяване на сдружението в 14-дневен срок от постъпване на заявлението.
След извършване на проверката служителят вписва сдружението в регистъра.
За извършеното вписване общинската администрация издава удостоверение по образец.
След извършване на вписването в регистъра кметът на общината или оправомощеното от него лице издава регистрационна карта (приложение № 4) на сдружението, която се съхранява на хартиен и електронен носител към досието на сдружението в съответната община.
Когато служителят установи, че предоставените данни за вписване не отговарят на изискванията на ЗУЕС, той дава предписания на управителния съвет (управителя) на сдружението на собствениците да отстрани в 14-дневен срок непълнотите или неточностите.
Когато непълнотите или неточностите не бъдат отстранени в срока, кметът на общината постановява мотивиран отказ за вписване. Отказът се връчва на управителния съвет (управителя) на сдружението на собствениците незабавно след постановяването му по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Вписване служител от Дирекция "Устройство на територията" вписва необходимите данни в регистъра.
Издаване Издаване на удостоверение и регистрационна карта
Наредба № РД-02-20-8 от 11.05.2012 г. за създаване и поддържане на публичен регистър на сдруженията на собствениците в сгради в режим на етажна собственост