Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Обща администрация"
Адрес: обл. Пловдив, общ. Марица, гр. Пловдив,
Код за междуселищно избиране: 032
Телефон за връзка: (032)907 809
Адрес на електронна поща: delo@maritsa.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 16:30, Обедна почивка от 12:00 часа до 12:30 часа. Център за административно обслужване с работно време без прекъсване от 08:00 часа до 16:30 часа
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Необходими документи
- Заявление-декларация по чл. 133, ал.3, чл.134 или чл.136 от Закона за туризма.
- Пълномощно /когато заявлението се подава от пълномощник/;
- Копие от документа за ползване на обекта, ако не е собствен на заявителя и не подлежи на вписване.
Начини на заявяване
- Със заявление на гише в звено за административно обслужване
- Устно, на гише в звено за административно обслужване
- Със заявление, подписано с КЕП и приложен документ за извършено плащане чрез Система за сигурно електронно връчване
- Чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги - https://egov.bg
Информация за заявяване на услугата по електронен пътНиво на предоставяне на услугата по електронен път: Ниво IV – Извършване на сделки и/или транзакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка;
Ниво на осигуреност: Висока
Средство на идентификация: КЕП
Вие може да заявите начин на получаване на издаденият индивидуален административен акт
- Лично или чрез упълномощено лице в Центъра за административно обслужване.
- Чрез лицензиран пощенски оператор, на посочен от Вас точен адрес, като декларирате, че пощенските разходи са за Ваша сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и сте съгласни документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Наредба за изискванията към категоризираните места за настаняване и заведения за хранене и развлечения, за реда за определяне на категория, както и за условията и реда за регистриране на стаи за гости и апартаменти за гости
Тарифа за таксите, които се събират по Закона за туризма
За услугата се заплаща такса1. за потвърждаване на категорията на места за настаняване
клас А-хотели, мотели, апартаментни туристически комплекси, вилни селища, туристически селища и вили:
- до 30 стаи - 350 лв.;
- от 31 до 150 стаи - 800 лв.;
- от 151 до 300 стаи - 1600 лв.;
- от 301 до 500 стаи - 2200 лв.;
- над 500 стаи - 4000 лв.;
клас Б - семейни хотели, хостели, пансиони и почивни станции:
- до 20 стаи - 180 лв.;
- от 21 до 40 стаи - 300 лв.;
- от 41 до 60 стаи - 650 лв.;
- от 61 до 100 стаи - 1100 лв.;
- над 100 стаи - 3200 лв.;
клас Б-къщи за гости, бунгала, къмпинги:
- къщи за гости за едно легло - 18 лв. на легло;
- бунгала за едно легло - 14 лв. на легло;
- за паркомясто за автомобил/каравана/кемпер в къмпинг - 9 лв. на брой;
- за място на палатка в къмпинг - 9 лв. на брой;
заведения за хранене и развлечения:
- до 20 места за сядане - 130 лв.;
- от 21 до 50 места за сядане - 220 лв.;
- от 51 до 100 места за сядане - 450 лв.;
- от 101 до 150 места за сядане - 720 лв.;
- от 151 до 250 места за сядане - 1100 лв.;
- от 251 до 300 места за сядане - 1300 лв.;
- над 300 места за сядане - 1800 лв.;
2. За промяна на категорията на туристическия обект:
- при промяна на категорията на туристическия обект в по-висока от определената му се заплаща такса по чл. 2 от Тарифа по ЗТ; при подаване на заявление-декларация се заплаща такса по чл. 2, ал. 1 от Тарифа по ЗТ, а при получаването на категорийната символика- таксата по чл. 2, ал. 2 от Тарифа по ЗТ;
- при промяна на категорията на туристическия обект в по-ниска от определената му се заплаща такса 80 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път