Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Обща администрация"
Адрес: обл. Пловдив, общ. Марица, гр. Пловдив,
Код за междуселищно избиране: 032
Телефон за връзка: (032)907 809
Адрес на електронна поща: delo@maritsa.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 16:30, Обедна почивка от 12:00 часа до 12:30 часа. Център за административно обслужване с работно време без прекъсване от 08:00 часа до 16:30 часа
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Необходими документи1. заявление-декларацията
2. към заявление-декларацията се прилагат:
- копие от документа за ползване на обекта, представляващ заведение за хранене и развлечение, когато обектът не е собствен на заявителя и не подлежи на вписване;
- изрично пълномощно, когато заявление-декларацията се подава от пълномощник
Начини на заявяване
- Със заявление на гише в звено за административно обслужване
- Устно, на гише в звено за административно обслужване
- Със заявление, подписано с КЕП и приложен документ за извършено плащане чрез Система за сигурно електронно връчване
- Чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги - https://egov.bg
Информация за заявяване на услугата по електронен път Ниво на предоставяне на услугата по електронен път: Ниво IV – Извършване на сделки и/или транзакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка;
Ниво на осигуреност: Висока
Средство на идентификация: КЕП
Вие може да заявите начин на получаване на издаденият индивидуален административен акт
- Лично или чрез упълномощено лице в Центъра за административно обслужване.
- Чрез лицензиран пощенски оператор, на посочен от Вас точен адрес, като декларирате, че пощенските разходи са за Ваша сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и сте съгласни документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Наредба за изискванията към категоризираните места за настаняване и заведения за хранене и развлечения, за реда за определяне на категория, както и за условията и реда за регистриране на стаи за гости и апартаменти за гости
Тарифа за таксите, които се събират по Закона за туризма, приета с ПМС 118 от 2021 г.
За услугата се заплаща таксаСъгласно чл.2, ал.1, т.5 от Тарифа за таксите, които се събират по Закона за туризма:
За разглеждане на документите за категоризиране на заведения за хранене и развлечения (самостоятелни или прилежащи към места за настаняване) - ресторанти, заведения за бързо обслужване, питейни заведения, кафе-сладкарници и барове:
- до 20 места за сядане - 75 лв.;
- от 21 до 50 места за сядане - 125 лв.;
- от 51 до 100 места за сядане - 250 лв.;
- от 101 до 150 места за сядане - 400 лв.;
- от 151 до 250 места за сядане - 600 лв.;
- от 251 до 300 места за сядане - 700 лв.;
- над 300 места за сядане - 1000 лв.;
Съгласно чл.2, ал.2, т.5 от Тарифа за таксите, които се събират по Закона за туризма:
За вписване в НТР на заведения за хранене и развлечения (самостоятелни или прилежащи към места за настаняване) - ресторанти, заведения
за бързо обслужване, питейни заведения, кафе-сладкарници и барове:
- до 20 места за сядане - 75 лв.;
- от 21 до 50 места за сядане - 125 лв.;
- от 51 до 100 места за сядане - 250 лв.;
- от 101 до 150 места за сядане - 400 лв.;
- от 151 до 250 места за сядане - 600 лв.;
- от 251 до 300 места за сядане - 700 лв.;
- над 300 места за сядане - 1000 лв.;
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път