Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
							Дирекция "Обща администрация"
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Стражица, гр. Стражица, Дончо Узунов 5, п.к. 5150
Код за междуселищно избиране: 06161
Телефон за връзка: 4343
Факс: 2068
Адрес на електронна поща: obshtina@strazhitsa.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от  08:30 до  17:00, От 08:30 до 12:30 и от 13:00 до 17:00 часа. Центърът за административно обслужване е с непрекъснато работно време.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
 						 
						
						Необходими документиo   Искане за издаване на удостоверение за наследници;
o   Копие от препис-извлечение от акт за смърт, при необходимост – по служебен път;
o   Документ за самоличност (за сверка);
o   Документ за платена такса, освен ако плащането е извършено по електронен път.
 ПроцедуриНачини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, с подаване на писмено заявление по образец;
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
При електронно заявяване, заявления-декларациите и уведомленията следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация.
Процедура по предоставяне на услугата:
- Прием на заявлението с приложените документи;
- Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към  специалист „ГРАО”;
- Проверка в локалната и национална информационна система по гражданска регистрация в семейните регистри, в личните регистрационни картони (ЛРК) и в регистъра за населението. Когато някой от починалите наследници е имал последен постоянен адрес в друга община и длъжностното лице не разполага с данни за неговите наследници, изисква служебно същите от съответната общинска администрация по реда на АПК.  
- Изготвяне на удостоверението;
- Получаване на удостоверението за наследници по избран от заявителя начин.
*Забележка:Когато починалото лице не е български гражданин, но е вписано в регистъра на населението и за него няма съставен акт за смърт на територията на Република България, за издаване на удостоверението е необходимо да се представи препис или извлечение от акта за смърт, съставен от чуждестранен местен орган по гражданското състояние. Когато в регистъра на населението не се съдържат всички необходими данни за издаване на удостоверението, се представя официален документ, издаден от компетентните органи на държавата, чийто гражданин е лицето, удостоверяващ семейното му положение, данни за съпруг/а и роднини по права линия от първа степен и по съребрена линия от втора степен.
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
- лично от звеното за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
- по електронен път на електронен адрес или в профила на заявителя в Системата за сигурно електронно връчване.
 
						 
						
					    	
																	
											
											Закон за гражданската регистрация											
										 
																				
											
											Наредба № РД-02-20-9 от 21.05.2012 г. за функциониране на Единната система за гражданска регистрация											
										 
																	 
					    
						
							За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 8.00 лв. / 4.09 €
За бърза услуга 12.00 лв. / 6.14 €
За експресна услуга 18.00 лв. / 9.20 €
Банка ДСК ЕАД
 клон Стражица
 IBAN: BG55STSA93008401101200
 BIC: STSABGSF 
код вид плащане: 448007
 Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път