Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 2080 Съставяне на актове за гражданско състояние на български граждани, които имат актове, съставени в чужбина

      Съставяне на актове за гражданско състояние на български граждани, които имат актове, съставени в чужбина
  • На основание на:
    • Закон за гражданската регистрация - чл. 72, ал. 3, във връзка с; чл. 70, ал. 1
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Не
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • длъжностно лице по гражданско състояние
  • Срок за предоставяне:
    • 7 дни
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Кмет на община
  • Ограничения и условности:
    • Допустим заявител –лицето, за което се отнася, родители или законен представител, законни наследници или трети лица, когато същите са изрично упълномощени с нотариално заверено пълномощно. 

      Необходими документи:

      Документите, издадени от чуждестранен местен орган, представени от заинтересуваните лица, в зависимост от държавата, от която произхождат, трябва да отговарят на съответните изисквания на един от следните актове:

      1. двустранните международни договори, по които Република България е страна;

      2. Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранните публични актове, съставена в Хага на 5 октомври 1961 г;

      3. Конвенцията за издаване на многоезични извлечения от актове за гражданско състояние, подписана на 8 септември 1976 г. във Виена;

      4. Регламент (ЕС) 2016/1191 на Европейския парламент и на Съвета от 6 юли 2016 г. за насърчаване на свободното движение на гражданите чрез опростяване на изискванията за представяне на някои официални документи в Европейския съюз и за изменение на Регламент (ЕС) № 1024/2012 г. (ОВ, L 2000/1 от 26 юли 2016 г.);

      5. Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа;

      Документите, издадени от чуждестранен местен орган, се представят на длъжностното лице по гражданското състояние в оригинал.

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно обслужване"
Адрес: обл. Русе, общ. Русе, гр. Русе, пл. Свобода №6, п.к. 7000
Код за междуселищно избиране: 082
Телефон за връзка: (082)881-668
Адрес на електронна поща: mayor@ruse-bg.eu
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, звеното работи без прекъсване
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Изисквания, процедури, инструкции Образци Нормативна уредба Заплащане