Заявяване на услугата:
- Лично в Центъра за административно обслужване на гражданите - Областна администрация на Софийска област, гр. София, бул. "Витоша" 6, партер (ЦАО);
- Чрез упълномощен представител в ЦАО;
- Чрез пощенски оператор;
- Устно в ЦАО, за което се съставя протокол от длъжностно лице, пред което е заявена услугата - Инетрнет адрес, на който се намира формулярът за заявяване на услугата - http://www.sofoblast.egov.bg
- По електронна поща на адрес: sofoblast@government.bg;
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения (за държавни инстиуции и ведомства);
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
- Чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги - https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/vsichki%20administratsii/unificirani%20uslugi/2?supplierId=21&rId=21&cP=2
(изисква се КЕП, профил в Системата за сигурно електронно връчване, инсталиран Adobe Reader).
Ниво на осигуреност – високо;
Средство за идентификация - ПИК издаден от НОИ, ПИК издаван от НАП, УКД издаван от НЗОК, КЕП;
Съдържание на заявлението за достъп:
Заявлението за предоставяне на достъп до обществена информация трябва да съдържа:
1. Трите имена, съответно наименованието и седалището на заявителя;
2. Описание на исканата информация;
3. Предпочитаната форма за предоставяне на достъп до исканата информация;
4. Адреса за кореспонденция със заявителя.
Ако в заявлението не се съдържат данните по т. 1, 2 и 4, то се оставя без разглеждане.
Разглеждане на заявленията за достъп за обществена информация:
Заявленията за предоставяне на достъп до обществена информация се разглеждат във възможно най-кратък срок, но не по-късно от 14 дни след датата на регистриране.
В цитирания срок Областна администрация на Софийска област взема решение за предоставяне или за отказ от предоставяне на достъп до исканата обществена информация и уведомява писмено заявителя за своето решение.
Издаване на решение за предоставяне на достъп до обществена информация
В решението, с което се предоставя достъп до исканата обществена информация, задължително се посочват:
1. Степента на осигурения достъп до исканата обществена информация;
2. Срокът, в който е осигурен достъп до исканата обществена информация;
3. Мястото, където ще бъде предоставен достъп до исканата обществена информация;
4. Формата, под която ще бъде предоставен достъп до исканата обществена информация;
5. Разходите по предоставянето на достъп до исканата обществена информация.
В решението могат да бъдат посочени други органи, организации или лица, които разполагат с по-пълна информация.
Решението за предоставяне на достъп до исканата обществена информация се връчва на заявителя срещу подпис или се изпраща по пощата с обратна разписка или се изпраща по електронен път, когато заявителят е поискал информацията да му бъде предоставена по електронен път и е посочил адрес на електронна поща.
Основание за отказ от предоставяне на достъп до обществена информация е налице, когато:
1. Исканата информация е класифицирана информация или друга защитена тайна;
2. Достъпът засяга интересите на трето лице и то изрично е отказало предоставяне на исканата обществена информация, освен в случаите на надделяващ обществен интерес;
3. Исканата обществена информация е предоставена на заявителя през предходните 6 месеца
Процедурата по предоставяне на административната услуга включва:
1. Приемане на документите;
2. Регистриране на заявление в деловодната система;
3. Въвеждане на данните от заявлението, сканиране и прикачване на приложени документи;
4. Резолиране на заявлението и насочване към изпълнител;
5. Проверка за редовност и пълнота на заявлението за предоставяне на административната услуга. Срокът започва да тече след представяне на всички изискани документи.;
6. Изготвяне и изпращане на съобщение за нередовност и непълнота на заявлението за предоставяне на административна услуга (ако такива са установени) до заявителя;
7. Извличане на информация и генериране на документ;
8. Преглед, подписване и подпечатване на изготвения документ;
9. Класиране на подписания документ в преписката;
10. Уведомяване на заявителя за издадения документ;
11. Приключване на преписката в деловодната система;
12. Предаване на документа на заявителя.
Резултат от услугата:
Административната услуга се издава от Областен управител
Начини на получаване на резултата от услугата:
- На ръка в ЦАО;
- По пощата, на посочен от адресата адрес;
- Чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
- По електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
- Чрез Система за електронен обмен на съобщения (за държавни институции и ведомства).