Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Регистрация и гражданско състояние"
Адрес: обл. Ямбол, общ. Ямбол, гр. Ямбол, ул. "Г. С. Раковски" 7, п.к. 8600
Код за междуселищно избиране: 046
Телефон за връзка: 046)681112 стационарен телефон, стандартна тарифа, съгласно абонаментния план на потребителя, 046)681211 стационарен телефон, стандартна тарифа, съгласно абонаментния план на потребителя
Адрес на електронна поща: yambol@yambol.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, Обедна почивка от 12:30 ч. до 13:30 ч.
Дирекция "Деловодно и информационно обслужване и ЦАО"
Адрес: обл. Ямбол, общ. Ямбол, гр. Ямбол, Ямбол ул. "Г.С.Раковски" 7, п.к. 8600
Код за междуселищно избиране: 046
Телефон за връзка: 0875333844 мобилен телефон, стандартна тарифа, съгласно абонаментния план на потребителя, (046) 681215 стационарен телефон, стандартна тарифа, съгласно абонаментния план на потребителя
Адрес на електронна поща: yambol@yambol.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, Работно време на Център за административно обслужване (ЦАО):
всеки работен ден от 08:00 до 18:00 и събота от 08:30 до 12:30 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Необходими документи1.Искане по образец и декларация по КМЧП
2.Документ за самоличност на лицето или на упълномощеното лице
3.Нотариално заверено пълномощно /ако има изготвено пълномощно/
4.Препис от акт за гражданско състояние, съставен от българско консулско или дипломатическо представителство или от чуждестранните местни органи по гражданско състояние от мястото, където е настъпило събитието – с оригинален печат, легализиран или заверен с апостил
5.Превод на преписа на български език от лицензиран преводач, заверен в българско дипломатическо или консулско представителство или в Консулска служба на Министерство на външните работи в Р. България
6.Документ за платена такса;
7.За заявяване по електронен път е необходимо да притежавате валидно Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП).
Пресъставянето на актовете по гражданско състояние се извършва, както следва:
За раждане – в общината по постоянен адрес на майката, а ако тя не е български гражданин - в общината по постоянния адрес на бащата.
За сключен граждански брак - в общината по постоянния адрес на съпруга, а ако той не е български гражданин - в общината по постоянния адрес на съпругата.
За смърт - в общината по постоянния адрес на починалия.
Начини на заявяване на услугата:1. Лично от звеното за административно обслужване
2. Чрез лицензиран пощенски оператор - като вътрешна куриерска пратка
3. По електронен път на електронен адрес
4. По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
Начини на получаване на резултата от услугата:1. Лично от звеното за административно обслужване
2. Чрез лицензиран пощенски оператор - като вътрешна куриерска пратка, на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга
3. По електронен път на електронен адрес
4. По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
Срок:Обикновена услуга - 7 работни дни
Не се заплаща за услугатаЗа услуга по признаване на актове по гражданско състояние на български граждани, които имат актове съставени в чужбина, се заплаща такса 20 лева/срок 7 раб.дни