Процедура по предоставяне на административната услуга, изисквания и необходими документи
I Заявяване на услугата
· По пощата на адрес: 3700 Видин, ул. Дунавска №6 чрез лицензиран пощенски оператор;
· „На ръка” в Центъра за административно обслужване в ОА Видин /партерен етаж/;
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
· На електронни пощи: del_oa@vidin.government.bg и ou_oa@vidin.government.bg;
· чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни инстиуции и ведомства/;
· чрез Портал на електронното управление:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/oblastni+administratsii/unificirani+uslugi/1984
· устно, за което се попълва протокол от длъжностно лице, пред което е заявена услугата.
Инетрнет адрес, на който се намира формулярът за заявяване на услугата - https://vidin.government.bg/administrativni-uslugi;
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/oblastni+administratsii/unificirani+uslugi/1984
Ниво на осигуреност – ниско; Вид на услугата-първична;
Средство за идентификация - ПИК издаден от НОИ, ПИК издаван от НАП, УКД издаван от НЗОК, КЕП.
Необходими документи:
1. Документ за собственост (отстъпено право на строеж) № ………../……….. г.;
2. Проект за ПУП съгласуван по чл. 128, ал. 6 от ЗУТ;
3. Доказателства за проведено съобщаване на ПУП по чл. 128, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ, с изключение на случаите по ал. 13 и констативен акт за постъпили възражения ;
4. Инвестиционен проект в части…- 3 екземпляра;
5. Оценката за съответствието на част „Конструктивна“, съгласно чл. 142, ал. 10 от ЗУТ;
6. Оценка на съответствието по чл. 142, ал. 6, т.2 и съгласно изискванията на чл. 144, ал. 1, т. 5 от ЗУТ;
7. Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път.
II Проверка за редовност на заявлението
Експерт от дирекция АКРРДС, извършва проверка за редовност и пълнота на представените документи и обстоятелствата, удостоверени с тях. При редовни документи и комплектувана пълна преписка се преминава към следващия етап. При установени недостатъци във внесената документация заявителят се уведомява да ги отстрани. Срокът за предоставяне на административната услуга започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите. Съгласуването на проекта за подробен устройствен план с експлоатационните дружества се извършва служебно по реда на чл. 128а, ал. 3 и 4 от ЗУТ.
III Създаване на резултат от услугата
Експерт от дирекция АКРРДС изготвя заповед за свикване на заседание на ОЕСУТ, съгласно одобрените правила за работа на съвета. Заповедта се представя на областния управител за подпис и се изпраща на членовете на съвета. Провежда се заседание на ОЕСУТ за приемане на КПИИ като, по изрично искане на заявителя, в случаите по чл. 142, ал. 6, т. 1 от ЗУТ, областният експертен съвет по устройство на територията извършва и оценка на инвестиционния проект за съответствие с основните изисквания към строежите. За проведеното заседание се съставя протокол, който се представя на областния управител за утвърждаване. При положително становище на ОЕСУТ за КПИИ, експерт от дирекция АКРРДС изготвя заповед за одобряване частите на КПИИ, разрешение за строеж и подготвя проектът за ПУП и инвестиционният проект за одобряване като подпечатва всички части на проектите с „Одобрявам“. Заповедта, разрешението за строеж и двата проекта се представят на областния управител за подпис. В 3-дневен срок одобреният подробен устройствен план и заповедта за одобряване частите на КПИИ се публикуват на официалната интернет страница на администрацията в публичен „Регистър на издадени актове за изработване и одобряване на устройствени планове и техни изменения“. Изготвя се обявление до „Държавен вестник“ за издаденото разрешение за строеж. В 7-дневен срок заповедта за одобряване частите на КПИИ и обявлението се изпращат за обнародване в „Държавен вестник“. В 7-дневен срок от издаването на разрешението за строеж РДНСК Видин се уведомява писмено за издадения акт и се изпраща копие от него. Разрешението за строеж се публикува на официалната интернет страница на администрацията в публичен „Регистър на издадени разрешения за строеж“. В случаите по чл. 149, ал. 6 от ЗУТ се публикува съобщение на официалната интернет страницата на администрацията. Копие от влезлите в сила заповед за одобряване частите на КПИИ и разрешение за строеж се изпращат до съответните общини. Оригиналът на разрешението за строеж се съхранява безсрочно в архива по ЗУТ на Областна администрация Видин. Отказ за одобряване частите на КПИИ и издаване на разрешение за строеж се дава със заповед на областния управител, която се съобщава чрез отправяне на писмено съобщение до заинтересуваните лица.
IV Предоставяне на резултата от изпълнение на услугата
Резултатът от изпълнението на услугата – влязла в сила заповед за одобряване частите на КПИИ, одобрен проект за ПУП, одобрен инвестиционен проект и влязло в сила разрешение за строеж, се предоставя на заявителя с придружително писмо. Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата.
Възможните начини за получаване на резултата от услугата са:
- по пощата, на посочен от адресата адрес;
- на ръка в Център за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
- по електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване;