Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно, информационно обслужване и финанси"
Адрес: обл. Монтана, общ. Лом, гр. Лом, ул. Дунавска 12, п.к. 3600
Код за междуселищно избиране: 0971
Телефон за връзка: (0971)097169140, 097169120; 69134; 69169; 69130
Адрес на електронна поща: lom.municipality@lom.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, почивка от 12.30 до 13.00
ЗаявлениеПодаване на заявление
Заявлението и документите за установяване наличието на българско гражданство се подават чрез общината по постоянен адрес на лицето или чрез общината по местожителство на лицето, която ги изпраща служебно в Министерство на правосъдието.
Необходими документи:
Заявление по образец, съгласно Приложение № 5 от Наредба № 1 от 19 февруари 1999 г. за прилагане на глава пета от Закона за българското гражданство.
Препис от акт за раждане или дубликат на удостоверение за раждане, издаден от съответния български или чуждестранен компетентен орган. Общината прилага служебно към документите препис от акт за раждане или дубликат на удостоверение за раждане в случаите, когато лицето е родено на територията на Република България и общината, чрез която подава документите, съвпада с общината, на територията на която лицето е родено.
Документ, удостоверяващ датата и начина на напускане на страната.
Официален документ, удостоверяващ промяната на имената, ако има такава, както и официален документ за идентичност на лице с различни имена. В случай, че промяната на имената е извършена, поради сключен граждански брак на територията на Република България не се изисква представяне на документа. Дирекция "Българско гражданство" извършва служебна проверка в Национална база данни "Население", поддържана от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
Фотокопие на документ, удостоверяващ самоличността на молителя.
Документ за придобито чуждо гражданство, ако има такова,
Препис от акт за смърт, ако лицето е починало. Общината прилага служебно към документите препис от акт за смърт в случаите, когато лицето е починало на територията на Република България и общината, чрез която подава документите, съвпада с общината, на територията на която лицето е починало.
Актуална снимка паспортен формат – 2 броя.
Вносна бележка за платена държавна такса в размер на 250 лв. (€ 127,82) по сметка на Министерство на правосъдието.
Срокът за издаване на удостоверение за установяване наличието на българско гражданство е едномесечен.
Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт:
Формулярът на заявлението за установяване наличието на българско гражданство е публикуван на Единния портал на органите на изпълнителната власт от сектор „Правосъдие“, секция дирекция „Българско гражданство“, подсекция „Необходими документи“.
Начини на заявяване на услугата:
Заявлението за установяване наличието на българско гражданство и документите се подават чрез общината по постоянен адрес или чрез общината по местожителство на лицето, която ги изпраща служебно в Министерството на правосъдието.
Комплектоване и изпращане на докуметите
Длъжностното лице след като се е снабдило със всички документи, с които може да бъде доказано наличието на българско гражданство, изпраща в Министерство на правосъдието цялата преписка. Ако бъде възстановено българското гражданство, гражданинът трябва да подаде заявление за постоянен адрес за да може да се снабди с лична карта.
Наредба №1 на министъра на правосъдието и правната евроинтеграция от 19 февруари 1999г. за прилагане на глава пета от Закона за българското гражданство
Закон за местните данъци и такси
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 10.00 лв. / 5.11 €Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път