Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Човешки ресурси и ГРАО"
Адрес: обл. Ямбол, общ. Тунджа, гр. Ямбол, гр. Ямбол, пл. "Освобождение" № 1, п.к. 8600
Код за междуселищно избиране: 046
Телефон за връзка: (046)684206
Факс: не
Адрес на електронна поща: contact@tundzha.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, Работно време: 8:00 часа до 12:00часа и от 13:00 часа до 17:00часа
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Съставяне на актове за гражданско състояние на български граждани, които имат акове съставени в чужбина.Чрез попълване на заявление за издавене на удостоверения за раждане, граждански брак, препис -извлечение от акт за смърт, по един от следните начини - обикновена поща на адреса на Община "Тунджа" или на гише за административно обслужване- деловодство и се посочва по какъв начин ще се получи удостоверението - лично/чрез опълномощено лице, по пощата (чрез лицензиран пощенски оператор).
Необходими документи:
1.Заявление по образец.
2. Документ за самоличност на лицето за справка / Нотариално заверено пълномощно.
3. Представените документи, в зависимост от държавата, от която произхождат, трябва да отговарят на изискванията на Конвенцията за премахване на изискванията за легализация на чуждестранни публични актове, съставена в Хага на 05.10.1961 г., по която Република България е страна или на двустранни международни договори, както и на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и др. книжа. Изисква се те да бъдат преведени на български език и заверени в МВнР или консулските или дипломатическите представителства на Република България в чужбина.
Наименование : Електронно предоставяне на услуга:Услугата се предоставя по електронен път на „Единен портал за достъп до електронни административни услуги“ чрез следните средства за идентификация:
Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП)
Квалифициран електронен подпис (КЕП)
Ниво на осигуреност: Високо
Срок и процедура по предоставяне на услугатаСрок по предоставяне:
След приемане на документите, съставеният оригинал от акт по гражданско състояние, се предоставя на заявителя в срок до 7 дни.
Процедура по предоставяне:
Регистриране на заявлението. Извършване на проверка в национална база данни, както и в регистрите по гражданско състояние, за наличие на вече съставен акт. При:
Акт за раждане - След приемане и комплектоване на документите, същите се предоставят на ТЗ ГРАО, с искане за даване на ЕГН на български гражданин, роден в чужбина. След получаване на ЕГН, длъжностното лице съставя акта за раждане и изпраща информация на ТЗ ГРАО, за актуализиране на национална база данни;
Акт за брак - След приемане и комплектоване на документите, длъжностното лице съставя акта за брак и изпраща информация на ТЗ ГРАО, за актуализиране на национална база данни;
Акт за смърт - След приемане и комплектоване на документите, длъжностното лице съставя акта за смърт и изпраща информация на ТЗ ГРАО, за актуализиране на национална база данни;
Предоставяне на документа лично на заявителя или чрез упълномощено от него лице.
Изисквания:
Акт за раждане - Подаването на заявление за съставяне на акт за раждане, се извършва:
- лично от родителите на роденото дете;
- от лице, упълномощено с нотариално заверено пълномощно от двамата родители.
Акт за брак - Подаването на заявление за съставяне на акт за брак, се извършва:
- лично от съпрузите;
- от лице, упълномощено с нотариално заверено пълномощно.
Акт за смърт - Подаването на заявление за съставяне на акт за смърт, се извършва:
- лично от правоимащ наследник;
- от лице, упълномощено с нотариално заверено пълномощно от правоимащите наследници.
Услугата се предоставя от кмет на община или определени от него, длъжностни лица.
Закон за гражданската регистрация