Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Габрово, общ. Габрово, гр. Габрово, пл. Възраждане № 5, п.к. 5300
Код за междуселищно избиране: 066
Телефон за връзка: (066)800200, (066)810642
Факс: (066)800201
Адрес на електронна поща: governor@gb.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Работното време на звеното за адм. обслужване е без пракъсване.
Заявяване на услугатаУслугата може да бъде заявена:
- лично в Центъра за Административно Обслужване на гражданите (ЦАО) - Областна администрация Габрово, пл. "Възраждане" №5;
- чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване на гражданите (ЦАО) - Областна администрация Габрово, пл. "Възраждане" №5;
- Чрез лицензиран пощенски оператор;
- Устно в ЦАО при съставяне на Протокол за устно заявена административна услуга;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни инстиуции и ведомства/;
- По електронна поща - governor@gb.government.bg
Идентификация на заявителя: Проверка дали лицето е правоимащо.
Изпълнение на услугата:
- Преписката се регистрира в деловодството на основание подадено заявление по образец IISDA-1981;
- Проверява се наличието на всички задължително изискуеми документи за предоставяне на услугата;
- Сканират се предоставените документи и въвеждат в база данни АИС;
- Полученото заявление се резолира от областен управител към директор на дирекция „Административен контрол, регионално развитие и държавна собственост“, който го разпределя за изпълнение към служител от специализираната администрация;
- Заявлението се разглежда в нормативно регламентираните срокове. При необходимост преписката се доокомплектова. Сроковете текат след пълното окомплектоване на заявлението;
- Съставеният документ по заявената услуга вкл. с всички приложени документи по преписката се предават на областен управител за подпис;
- Подписаните документи се предават със задача на деловодството за регистриране на документ за заявителя;
- Екземплярът за заявителя се съхранява до получаване срещу подпис или изпращане по пощата. При изпращане по пощата се сканира и въвежда в АИС обратната разписка за получаване. При получаване на ръка лично се отразява в АИС датата на връчване. При получаване от упълномощено лице се прилага копие или оригинал от пълномощното, ако е за многократно използване;
- Преписката се архивира.
Предоставяне на резултата от изпълнението
Услугата се предоставя в съответствие с правомощията на областен управител по ЗУТ на заявител
Информация за етапа по обработка на преписката:
- предоставя се от служителите в Центъра за административно обслужване;
- на телефон 066/810642; 066/810640;
- чрез имейл: governor@gb.government.bg
Средства за електронна идентификацияНиво на осигуреност - високо
Средство за идентификация - КЕП
Необходими документиПриложения:
1. Оценка на съответствието по чл. 142 от ЗУТ;
2. Документи по чл. 143 и 144 от ЗУТ;
3. Документ, удостоверяващ строителната стойност на обекта;
4. Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път.
Проверка за редовност на исканетоПроверка по същество за редовност и пълнота на приложените документи. При редовни документи и окомплектована пълна преписка, се преминава към следващия етап. При непълна преписка на заявителя се изпраща съобщение с възникналите грешки и срока за отстраняването им. Производството се прекратява, когато в законовоустановения срок не се отстранят несъответствията.
Ако е посочено в заявлението, областният експертен съвет по устройство на територията се свиква за извършване оценка на проектната документация за съответствие с основните изисквания към строежите.
Създаване на резултатИзвършва се фактическото изпълнение на услугата: Подпечатват се текстовите и графични материали на инвестиционния проект с „Одобрявам”, след което се подписват и подпечатват от Областен управител.
Получаване на резултатаНа заявителя се предоставят 2 копия от одобрения технически или работен инвестиционен проект.
Резултатът от административната услуга се получава по един от следните начини:
лично от звеното за административно обслужване;
чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
Закон за устройство на територията
Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители
За услугата се заплаща таксаСтойността на таксата се определя по реда на чл. 28, ал. 4 от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители и е в размер 0,1 на сто от строителната стойност на обекта, но не по-малко от 500 лв./255.65 €/ и не повече от 3000 лв. /1533.88 €/.
Стойността на таксата за извършване на оценка на съответствието по чл. 142, ал. 6, т. 1 от ЗУТ се определя по реда на чл. 28, ал. 2 от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители и е в размер 0,1 на сто от строителната стойност на обекта, но не по-малко от 500 лв. /255.65 €/ и не повече от 3000 лв. /1533.88 €/.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:
- на гише в звеното за административно обслужване - в брой, с банкова карта
- по банков път - банкова сметка на Областен управител на област Габрово:
IBAN: BG 84 STSA 93003110028001
BIC: STSA BGSF
„БАНКА ДСК” ЕАД
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път