Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно и информационно обслужване"
Адрес: обл. Враца, общ. Бяла Слатина, гр. Бяла Слатина, ул. Климент Охридски 68, п.к. 3200
Код за междуселищно избиране: 0915
Телефон за връзка: (0915)882122
Факс: (0915)82914
Адрес на електронна поща: bslatina@oabsl.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Комплектоване и проверка на документи към искане за установяване на българско гражданство Подаване на заявление
Гражданинът, желаещ да му бъде възстановено българското гражданство може да поиска това да стане чрез кмета на община Бяла Слатина. За целта той трябва да представи заявление по образец, две актуални цветни снимки паспортен формат и да заплати съответната такса към Министерство на правосъдието. По служебен път се прави справка в Регистъра на населението за това дали лицето подало заявлението е родено на територията на община Бяла Слатина, данни за родители. Към тези документи се прилагат и всички съществуващи такива , с които да бъде доказано българското гражданство.
Комплектоване и изпращане на докуметите
Длъжностното лице след като се е снабдило със всички документи, с които може да бъде доказано наличието на българско гражданство, изпраща в Министерство на правосъдието цялата преписка. Ако бъде възстановено българското гражданство, гражданинът трябва да подаде заявление за постоянен адрес за да може да се снабди с лична карта.
Наредба №1 на министъра на правосъдието и правната евроинтеграция от 19 февруари 1999 г. (обн., ДВ, бр. 19 от 2.03.1999 г.) за прилагане на глава пета от Закона за българското гражданство