Начини за заявяване
1. Попълва се заявление по образец и се подава:
· лично от заявителя в Центъра за административно обслужване;
· лично от заявителя чрез лицензиран пощенски оператор;
· чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване.
2. Устно заявяване лично от заявителя в Центъра за административно обслужване, при което служителят съставя протокол.
3. По електронен път
· Със заявление по електронна поща obl-vr@vratsa.government.bg;
· Чрез Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС);
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ);
· Чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги.
Средствата за електронна идентификация са:
· Квалифициран електронен подпис (КЕП);
· Персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ.
Необходими документи
1. Заявление;
2. Екзекутивна документация;
3. Попълнен формуляр (Приложение № 1 от Инструкция № 3 от 17.12.2001 г. за прилагане на раздел ІV от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители) с посочен размер на таксата. Възложителят може да приложи декларация с нотариална заверка за строителната стойност на обекта;
4. Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път.
Пояснения: Когато строежът е изпълнен в съответствие с одобрените инвестиционни проекти, не се предава екзекутивна документация.
Заплащане на такса
Стойността на таксата се определя по реда на чл. 28, ал. 9 от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители и е в размер 30 на сто от таксата по чл. 28, ал. 4 от Тарифа № 14.
Заплащането става:
1. С банкова карта на ПОС-терминално устройство, на място в Центъра за административно обслужване;
2. По банков път на следната банкова сметка:
ТБ ОББ АД-ВРАЦА, IBAN – BG 25 UBBS 80023106172705, BIC UBBSBGSF
Проверка за редовност на искането
· Извършва се проверка за редовност и пълнота на приложените документи;
· При редовни документи и окомплектована преписка се преминава към следващия етап;
· При установени нередности заявителят се уведомява за отстраняване им в тридневен срок;
· Ако в указания срок несъответствията не се отстранят, производството се прекратява.
· Срокът за произнасяне започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите.
Срок за предоставяне
До 30 дни
Изпълнение на услугата
Услугата се предоставя в съответствие с правомощията на областен управител по ЗУТ на заявител, който е възложител на строежа. Предаването на екзекутивната документация се удостоверява с подпис и печат на областния управител, положен върху всички графични и текстови материали. Екзекутивната документация е неразделна част от издадените строителни книжа и се съхранява безсрочно в архива по ЗУТ на Областна администрация Враца. При установени съществени отклонения от издадените строителни книжа областният управител е длъжен да предприеме действия в съответствие с изискванията на чл. 175, ал. 3 от ЗУТ. Отказ се дава със заповед на областния управител, която се съобщава чрез отправяне на писмено съобщение до заинтересуваните лица.
Предоставяне на резултата от изпълнението на услугата
Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
· Лично от Центъра за административно обслужване;
· По пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа;
· По електронен път на електронна поща, посочена от заявителя;
· Чрез Системата за електронен обмен на съобщения;
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
· Чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване.
Забележка: Проектната документация се предава на заявителя след приключване на услугата.