Начини за заявяване
1. Попълва се заявление по образец и се подава:
· лично от заявителя в Центъра за административно обслужване;
· лично от заявителя чрез лицензиран пощенски оператор;
· чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване.
2. Устно заявяване лично от заявителя в Центъра за административно обслужване, при което служителят съставя протокол.
3. По електронен път
· Със заявление по електронна поща obl-vr@vratsa.government.bg;
· Чрез Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС);
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ);
· Чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги.
Средствата за електронна идентификация са:
· Квалифициран електронен подпис (КЕП);
· Персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ.
Необходими документи
1. Заявление;
2. Документ за собственост, доказващ, че възложителят е:
- Собственикът на имота;
- Лицето, на което е учредено право на строеж в чужд имот;
- Лицето, което има правото да строи в чужд имот по силата на закон.
3. Оригиналното разрешение за строеж;
4. Констативен акт за установяване наличието на обстоятелствата, регламентирани в чл. 153, ал. 2 от ЗУТ;
5. Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път.
Пояснения: Когато разрешението за строеж не бъде презаверено в едногодишен срок, одобреният инвестиционен проект губи правно действие.
Заплащане на такса
Стойността на таксата се определя по реда на чл. 29, ал. 4 от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители и е в размер 50 на сто от дължимата такса по чл. 29, ал. 1, 2 или 3 от Тарифа № 14.
Заплащането става:
1. С банкова карта на ПОС-терминално устройство, на място в Центъра за административно обслужване;
2. По банков път на следната банкова сметка:
ТБ ОББ АД-ВРАЦА, IBAN – BG 25 UBBS 80023106172705, BIC UBBSBGSF
Проверка за редовност на искането
· Извършва се проверка за редовност и пълнота на приложените документи;
· При редовни документи и окомплектована преписка се преминава към следващия етап;
· При установени нередности заявителят се уведомява за отстраняване им в тридневен срок;
· Ако в указания срок несъответствията не се отстранят, производството се прекратява.
· Срокът за произнасяне започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите.
Срок за предоставяне
7 дни
Изпълнение на услугата
Областен управител издава заповед за презаверяване на издаденото разрешение за строеж, която е неразделна част от същото. Презавереното разрешение за строеж губи правно действие, когато в продължение на 3 години от влизането му в сила не е започнало строителството или когато в продължение на 5 години от влизането му в сила не е завършен грубият строеж, включително покривът на сградите, а за линейни обекти на техническата инфраструктура - ако в срок 10 години от влизането му в сила не е завършено строителството. Органите на ДНСК по местонахождение на строежа и съответните общини се уведомяват за издадения акт и им се изпраща копие от него.
Предоставяне на резултата от изпълнението на услугата
Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
· Лично от Центъра за административно обслужване;
· По пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа;
· По електронен път на електронна поща, посочена от заявителя;
· Чрез Системата за електронен обмен на съобщения;
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
· Чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване.
Забележка: Проектната документация се предава на заявителя след приключване на услугата.