След издаването на разрешението за строеж областният управител може да разреши изменения в одобрен инвестиционен проект по реда и при условията на ЗУТ за обекти на техническата инфраструктура с обхват повече от една община (в същата област) или за обекти с регионално значение.
Тези изменения се отразяват със заповед за допълване на издаденото разрешение за строеж. Заповедта се издава едновременно с одобряване на измененията в инвестиционни проект.
При промяна на инвестиционните намерения след издаване на разрешението за строеж се допускат само несъществени отклонения от одобрения инвестиционен проект.
Допускат се и съществени отклонения от одобрения инвестиционен проект, изчерпателно посочени в чл. 154, ал. 2, т. 5, 6, 7 и 8 във връзка с ал. 5 от ЗУТ.
Начини за заявяване
1. Попълва се заявление по образец и се подава:
· лично от заявителя в Центъра за административно обслужване;
· лично от заявителя чрез лицензиран пощенски оператор;
· чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване.
2. Устно заявяване лично от заявителя в Центъра за административно обслужване, при което служителят съставя протокол.
3. По електронен път
· Със заявление по електронна поща obl-vr@vratsa.government.bg;
· Чрез Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС);
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ);
· Чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги.
Средствата за електронна идентификация са:
· Квалифициран електронен подпис (КЕП);
· Персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ.
Необходими документи
1. Заявление;
2. Проект и мотивирано предложение за изменението;
3. Документи, съгласно чл. 143 и 144 от ЗУТ;3. Нотариално заверено съгласие на заинтересувани лица по чл. 149, ал. 2 от ЗУТ;
4. Документ за удостоверяване на строителна стойност на обекта;
5. Одобрен инвестиционен проект;
6. Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път.
Пояснения: Одобреният инвестиционен проект губи правно действие, ако в срок една година от одобряването не е поискано разрешение за строеж.
Заплащане на такса
Стойността на таксата се определя по реда на чл. 28, ал. 8 от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители и е в размер 50 на сто от таксата по чл. 28, ал. 4, 5 или 6 от Тарифа № 14.
Стойността на таксата за извършване на оценка на съответствието по чл. 142, ал. 6, т. 1 от ЗУТ се определя по реда на чл. 28, ал. 2 от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители и е в размер 0,1 на сто от строителната стойност на обекта, но не по-малко от 500 и не повече от 3000 лв.
Заплащането става:
1. С банкова карта на ПОС-терминално устройство, на място в Центъра за административно обслужване;
2. По банков път на следната банкова сметка:
ТБ ОББ АД-ВРАЦА, IBAN – BG 25 UBBS 80023106172705, BIC UBBSBGSF
Проверка за редовност на искането
· Извършва се проверка за редовност и пълнота на приложените документи;
· При редовни документи и окомплектована преписка се преминава към следващия етап;
· При установени нередности заявителят се уведомява за отстраняване им в тридневен срок;
· Ако в указания срок несъответствията не се отстранят, производството се прекратява.
· Срокът за произнасяне започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите.
Срок за предоставяне
До 14дни или 30 дни, съгласно чл. 144, ал. 3 от ЗУТ.
Изпълнение на услугата
Оценката на инвестиционния проект за съответствие със съществените изисквания към строежите се извършва с приемане от областния експертен съвет по устройство на територията - чл. 142, ал. 6, т. 1 от ЗУТ или като комплексен доклад, съставен от регистрирана фирма-консултант, несвързана с проектанта (задължителен за обекти от първа и втора категория) - чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ. Всички части на одобрения инвестиционен проект се подписват и подпечатват от областния управител.
Предоставяне на резултата от изпълнението на услугата
Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
· Лично от Центъра за административно обслужване;
· По пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа;
· По електронен път на електронна поща, посочена от заявителя;
· Чрез Системата за електронен обмен на съобщения;
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
· Чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване.
Забележка: Проектната документация се предава на заявителя след приключване на услугата.