Начини за заявяване
1. Попълва се заявление по образец и се подава:
· лично от заявителя в Центъра за административно обслужване;
· лично от заявителя чрез лицензиран пощенски оператор;
· чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване.
2. Устно заявяване лично от заявителя в Центъра за административно обслужване, при което служителят съставя протокол.
3. По електронен път
· Със заявление по електронна поща obl-vr@vratsa.government.bg;
· Чрез Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС);
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ);
· Чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги.
Средствата за електронна идентификация са:
· Квалифициран електронен подпис (КЕП);
· Персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ.
Необходими документи
1. Заявление;
2. Документи за: (приложимото)
Собственост (отстъпено право на строеж)
· Учредени вещни права;
· Учредени сервитути по реда на специални закони;
· Право на преминаване по чл. 192 от ЗУТ;
· Право на прокарване по чл. 193 от ЗУТ.
3. Идеен инвестиционен проект – 2 екземпляра;
4. Предварителна оценка за съответствие с предвижданията на подробния устройствен план чл. 142, ал. 2 от ЗУТ;
5. Действащ подробен устройствен план, със заверка от органа, който го е одобрил, ако не е процедиран пред Областния управител;
6. Документ удостоверяващ строителната стойност на обекта
7. Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път.
Други специфични документи
1. Разрешително за изграждане на водовземно съоръжение за подземни води и/или разрешително за водовземане, и/или разрешително за заустване на отпадъчни
води, издадени по реда и в случаите, предвидени в Закона за водите, съгласно чл. 144, ал. 1, т. 6;
2. Становище на органите за пожарна безопасност и защита на населението;
3. Предварителни договори с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура;
4. Съгласуване с Министерството на културата при условията на Закона за културното наследство (за недвижими културни ценности и за строежи в техните граници и охранителните им зони);
5. Оценка за съответствие по чл. 142, ал. 6 от ЗУТ.
Пояснения: Услугата се предоставя в съответствие с правомощията на областен управител по ЗУТ на заявител, който е заинтересувано лице по смисъла на чл. 131, ал. 1 от ЗУТ. Съгласуването на идейния проект се извършва въз основа на предварителна оценка за съответствие по чл. 142, ал. 2 от ЗУТ, извършена с приемане от областния експертен съвет по устройство на територията или като комплексен доклад, съставен от регистрирана фирма-консултант, несвързана с проектанта (задължителен за обекти от първа и втора категория). Съгласуваният идеен инвестиционен проект няма самостоятелно правно значение, той е основание за продължаване на проектирането в следващи фази.
Заплащане на такса
Стойността на таксата се определя по реда на чл. 28, ал. 1 от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители и е в размер 0,05 на сто от строителната стойност на обекта, но не по-малко от 250 и не повече от 1500 лв.
Стойността на таксата за извършване на предварителна оценка за съответствие по чл. 142, ал. 2 във връзка с ал. 6, т. 1 от ЗУТ се определя по реда на чл. 28, ал. 3 от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители и е в размер 50 на сто от таксата по чл. 28, ал. 2 от Тарифа № 14.
Заплащането става:
· С банкова карта на ПОС-терминално устройство, на място в Центъра за административно обслужване;
· По банков път на следната банкова сметка:
ТБ ОББ АД-ВРАЦА, IBAN – BG 25 UBBS 80023106172705, BIC UBBSBGSF
Проверка за редовност на искането
· Извършва се проверка за редовност и пълнота на приложените документи;
· При редовни документи и окомплектована преписка се преминава към следващия етап;
· При установени нередности заявителят се уведомява за отстраняване им в тридневен срок;
· Ако в указания срок несъответствията не се отстранят, производството се прекратява.
· Срокът за произнасяне започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите.
Срок за предоставяне
До 30 дни.
Изпълнение на услугата
Съгласуването на идейния проект се извършва въз основа на предварителна оценка за съответствие по чл. 142, ал. 2 от ЗУТ, извършена с приемане от областния експертен съвет по устройство на територията или като комплексен доклад, съставен от регистрирана фирма-консултант, несвързана с проектанта (задължителен за обекти от първа и втора категория). Съгласуваният идеен инвестиционен проект няма самостоятелно правно значение, той е основание за продължаване на проектирането в следващи фази.
Предоставяне на резултата от изпълнението на услугата
Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
· Лично от Центъра за административно обслужване;
· По пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа;
· По електронен път на електронна поща, посочена от заявителя;
· Чрез Системата за електронен обмен на съобщения;
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
· Чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване.
Забележка: Проектната документация се предава на заявителя след приключване на услугата.