Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Враца, общ. Враца, гр. Враца, бул. Демокрация № 1, п.к. 3000
Код за междуселищно избиране: 092
Телефон за връзка: (092)66-14-29
Факс: (092)66-31-18
Адрес на електронна поща: obl-vr@vratsa.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, работното време на Центъра за административно обслужване е без прекъсване.
Заявяване на административната услугаНачини за заявяване
1. Попълва се заявление по образец и се подава:
· лично от заявителя в Центъра за административно обслужване;
· лично от заявителя чрез лицензиран пощенски оператор;
· чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване.
2. Устно заявяване лично от заявителя в Центъра за административно обслужване, при което служителят съставя протокол.
3. По електронен път
· Със заявление по електронна поща obl-vr@vratsa.government.bg;
· Чрез Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС);
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ);
· Чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги.
Средствата за електронна идентификация са:
· Квалифициран електронен подпис (КЕП);
· Персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ.
Необходими документи
• Заявление по образец.
• Препис от скица на устройствен план, респективно карта за възстановена собственост, когато няма влязла в сила кадастрална карта.
Заплащане на такса
За административната услуга не се заплаща.
Срок за предоставяне
до 7 дни
Проверка за редовност на искането
- Извършва се проверка за редовност и пълнота на приложените документи;
- При редовни документи и окомплектована преписка се преминава към следващия етап;
- При установени нередности заявителят се уведомява за отстраняване им в тридневен срок;
- Ако в указания срок несъответствията не се отстранят, производството се прекратява.
- Срокът за произнасяне започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите.
Изпълнение на услугата
Справките по регистри и книги за имоти частна и публична държавна собственост се извършват в 7-дневен срок от постъпване на писменото заявление. След направена справка по актовите книги за държавна собственост се изготвя писмо, което се изпраща на заявителя.
Предоставяне на резултата от изпълнението на услугата
Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
• Лично от Центъра за административно обслужване;
• По пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа;
• По електронен път на електронна поща, посочена от заявителя;
• Чрез Системата за електронен обмен на съобщения;
• Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
• Чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване.
Закон за държавната собственост