Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел Административно -правно обслужване, Гражданска регистрация на населението, Информационни технологии и Електронно управление
Адрес: обл. Пазарджик, общ. Септември, гр. Септември, гр.Септември, ул. "Александър Стамболийски" №37а, п.к. 4490
Код за междуселищно избиране: 03561
Телефон за връзка: (03561)035617027
Адрес на електронна поща: muniiciipality@septemvri.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, регламентирана обедна почивка 12:00 до 13:00 часа
заявяванеСъс заявление на гише в звено за административно обслужване
Комплектоване и проверка на документи към искане за установяване на българско гражданство Заявяване на услугата.
Установяването на българско гражданство се извършва от Министерство на правосъдието, като заявлението и необходимите документи могат да бъдат подадени и комплектовани чрез кмета на община Септември.
Подава се молба за установяване на наличието на българско гражданство с приложени документи.
Молбата се подава чрез общината по постоянния адрес на лицето или чрез общината по местожителство или постоянния адрес преди напускане на страната.
Лицата, живеещи в чужбина, могат да подадат заявлението за установаване на българско гражданство и чрез българските дипломатически и консулски представителства в съответната държава.
Регистриране на молбата с приложените документи.
Проверка дали са приложени всички изискващи се документи и извършване на необходимите справки в локална и национална база данни, в регистрите за раждане и регистъра за населението.
Комплектоване на преписката и служебно изпращане в Министерство на правосъдието.
След издаване на Удостоверение за наличие на българско гражданство, същото се връчва на заявителя.
Наредба №1 на министъра на правосъдието и правната евроинтеграция от 19 февруари 1999 г. (обн., ДВ, бр. 19 от 2.03.1999 г.) за прилагане на глава пета от Закона за българското гражданство
Закон за българското гражданство