Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел Административно -правно обслужване, Гражданска регистрация на населението, Информационни технологии и Електронно управление
Адрес: обл. Пазарджик, общ. Септември, гр. Септември, гр.Септември, ул. "Александър Стамболийски" №37а, п.к. 4490
Код за междуселищно избиране: 03561
Телефон за връзка: (03561)035617027
Адрес на електронна поща: muniiciipality@septemvri.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, регламентирана обедна почивка 12:00 до 13:00 часа
ЗаявяванеНеобходими документи за стартиране на процедурата1. Заявление по образена Министерство на правосъдието.
2. Препис от акт за раждане или дубликат на удостоверение за раждане издадено от съответния български или чуждестранен компетентен орган;
3. Официален документ удостоверяващ промяната на имената, ако има такава, както и официален документ за идентичност на лице с различни имена.
4. Фотокопие на документ удостоверяващ самоличността на молителя.
5. Документ за придобито чуждо гражданство, ако има такова.
6. Препис от акт за смърт, ако лицето е починало.
7. Актуална снимка паспортен формат-2бр.
8. Вносна бележка за платена държавна такса в размер на 250, 00 лв/ 127, 82 евро по сметка на Министерство на правосъдието.
ПроцедураЗаявяване на услугата.
Установяването на българско гражданство се извършва от Министерство на правосъдието, като заявлението и необходимите документи могат да бъдат подадени и комплектовани чрез кмета на община Септември.
Подава се молба за установяване на наличието на българско гражданство с приложени документи.
Молбата се подава чрез общината по постоянния адрес на лицето или чрез общината по местожителство или постоянния адрес преди напускане на страната.
Лицата, живеещи в чужбина, могат да подадат заявлението за установаване на българско гражданство и чрез българските дипломатически и консулски представителства в съответната държава.
Регистриране на молбата с приложените документи.
Проверка дали са приложени всички изискващи се документи и извършване на необходимите справки в локална и национална база данни, в регистрите за раждане и регистъра за населението.
Комплектоване на преписката и служебно изпращане в Министерство на правосъдието.
След издаване на Удостоверение за наличие на българско гражданство, същото се връчва на заявителя.
Начини на получаване на резултата от услугата:
1. Лично от Информационния център (ИЦ)
2. Чрез упълномощено лице от Информационния център (ИЦ)
Наредба №1 на министъра на правосъдието и правната евроинтеграция от 19 февруари 1999 г. (обн., ДВ, бр. 19 от 2.03.1999 г.) за прилагане на глава пета от Закона за българското гражданство
Закон за българското гражданство